۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۳۱۳۲۱
عضو جامعه مدرسین:

اظهار نظرهای غیر کارشناسی در حوزه دین آسیب‌زا است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دخالت قوای سه گانه در امور یکدیگر را نا سازگار با اهداف پدافند غیر عامل دانست و گفت: هرکس باید در حیطه مسؤولیت خود اظهار نظر کند.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صبح امروز در اولین همایش پدافند غیر عامل از منظر اسلام، یکی از اهداف پدافند غیرعامل را شناسایی حیطه مسؤولیت ها و جلوگیری از تداخل در کارها دانست و اظهارکرد: تفکیک قوا به منظور حفظ نظام از آسیب ها یک اصل اساسی و مهم است.

وی افزود: هیچ یک از قوای سه گانه حق ندارند در امور یکدیگر دخالت کنند و هر کس باید در حیطه مسؤولیت خود اظهار نظر کند؛ اگر در مسائل دینی هم کسی غیر از عالم دینی اظهار نظر کند آسیب بزرگی به جامعه وارد می شود.

وی با استفاده از برخی روایات مخفی کردن برخی امور از دیگران را ضروری دانست و گفت: متأسفانه امروز سازمان ملل طوری برنامه ریزی کرده است به تمام مسائل حیاتی کشور ها دسترسی دارد؛ آنها با بهانه پیگیری نوسانات اقتصادی دنیا، نبض اقصادی کشور ها را در دست گرفته اند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) فلسفه تبلیغ بیانیه حقوق بشر در دنیا را استحاله ادیان و مکاتب آسمانی عنوان کرد و بیان داشت: آنها با الفاظ بسیار فریبنده می خواهند کاری کنند مردم جهان به این نتیجه برسند که برای رسیدن به اهداف مشترک در این دهکده جهانی باید تمام قوانین دین خود را کنار بگذارند.

آیت الله فاضل لنکرانی نظریات جمهوری اسلامی را در مقابل اهداف مستکبران دانست و گفت: نظام ما نه تنها اسلام بلکه تمام مکاتب آسمانی را نجات داد، به همین دلیلی استکبار جهانی نظام ما را مشکل اصلی خود می داند.

برای جلوگیری از نفوذ دشمن باید مناسبات بین المللی را تغییر داد

وی پس از تشریح اهداف استکبار جهانی هشدار داد: مسؤولان ما باید خطوط اصلی بین المللی را تغییر دهند، اگر همین روندی که آنها پیش روی ما گذاشته اند را ادامه دهیم نمی توانیم به اهداف بلند انقلاب اسلامی برسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این‌که ماهیت پدافند غیر عامل حتی در جوامع علمی ما مشخص نشده است، گفت: برای این‌که دانشجویان، طلاب و محققان از توطئه های دشمن مصون بمانند باید اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه صورت گیرد.

آیت الله فاضل لنکرانی حضور عرفان‌های نوظهور را یکی از حربه های دشمن در مقابله با مکاتب آسمانی عنوان کرد و بیان داشت: مسؤولان ما برای مبارزه با گسترش این عرفان‌های کاذب چه می کنند؟ در همین قم یک نویسنده آمریکایی کتابش به 12 زبان ترجمه می شود و با تیراژ 750 هزار به چاپ می رسد، در این کتاب راهکارهای ضد اسلامی برای آداب دعا کردن و ارتباط با خدا نوشته شده است.

وی تقیه را یکی از مهم ترین راهکارها برای پدافند غیرعامل خواند و گفت: اینکه اگر طرف مقابل شما ظرفیت مطلبی را ندارد اظهار نکنید مقتضای عقل است؛ در مسائل نظامی هم فرماندهان نباید اسرار کاری خود را برای هیچ کس حتی خانواده خود بیان کنند، بنابراین در مسائل معرفتی که بسیار مهم است باید این گونه عمل کرد.

وی با بیان این‌که تقیه ریشه قرآنی دارد، افزود: روایات زیادی هم پیرامون این مطلب داریم؛ تقیه از ارکان پایداری نظام است و یکی از مهم ترین منابع فکری پدافند غیر عامل محسوب می شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که حوزویان از کارهایی که موجب تقویت پایه های فکری سازمان پدافند غیر عامل می شود استقبال می کنند، اظهارداشت: از مسؤولان این سازمان هم می خواهم با علما و اساتید حوزه بیش از پیش ارتباط برقرار کنند./928/پ202/ج

ارسال نظرات