۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۳۱۶۷۹
خطیب جمعه زنجان:

تفکرات شهید بهشتی همچنان در مظلومیت به سر می‌برد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت زنجان بر تبیین تفکرات شهید بهشتی در جامعه تأکید کرد و گفت: مظلومیت شهید بهشتی همچنان پس از سال‌ها با غفلت از افکار و اندیشه‌هایش ادامه داد.
شهيد بهشتي
حجت الاسلام منصور فرجی، امام جمعه موقت زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: شهادت آیت الله بهشتی در آن مقطع حساس انقلاب اسلامی برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضایعه‌ای تلخ تلخ و سنگین بود.

وی با تاکید بر این‌که شهادت آیت الله بهشتی سند حقانیت آن عالم وارسته در مقابله با منافقان داخلی و خارجی بوده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی هنوز از برکات خدمات ارزنده آن عالم مجاهد بهره‌مند است، چنان که دستگاه قضایی نوین کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همت آیت الله بهشتی بنیان نهاده شد.

امام جمعه موقت زنجان بر تبیین تفکرات شهید بهشتی در جامعه تأکید کرد و گفت: مظلومیت شهید بهشتی همچنان پس از سال‌ها با غفلت از افکار و اندیشه‌هایش ادامه داد، سخنان و اقدامات آن شهید عالی‌مقام نشان می‌داد که وی در اعتلای آرمان های اسلامی و ولایی به شهادت رسید.

حجت الاسلام فرجی با بیان این‌که شهید بهشتی ذوب در ولایت بود و اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را درک کرد، گفت: تفکرات نواندیشانه آیت الله بهشتی به دور از افراط و تفریط و همچنین عدم گرایش به اندیشه‌هاس سکولار و مادی‌گرای غرب بود، در حقیقت این شهید بزرگ از الطاف الهی برای انقلاب اسلامی بود.

وی با تأکید بر این‌که شهید بهشتی در عرصه مبارزاتی علیه رژیم پهلوی نیز بسیار ممتاز عمل کرده بود، ادامه داد: مبارزات انقلابی آن عامل مجاهد کمتر در محافل و مجالس گفته می شود، در حالی‌که وی یکی از ارکان مهم در پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شد.

امام جمعه موقت زنجان در پایان با بیان این‌که شهید بهشتی با خون خود، منافقان را روسیاه کرد، گفت: حادثه تروریستی هفتم تیر سال 1360 نشان داد که ملت ایران برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و برقراری حکومت دینی بزرگان بسیاری از فدای اسلام کرده است./935/ت303/س
ارسال نظرات