۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۳۱۷۱۸
آیت الله طبرسی:

آموزش و پرورش بر پایه معرفت دینی متحول می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری به مسأله تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و تحقق آن را نیازمند ورود فرهنگ ایران اسلامی به دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می تواند به اهداف بلند خود دست یابد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران  امروز در دیدار اعضای شورای آموزش و پرورش ساری، با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هر جامعه‎ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی به نقش ارزنده دستگاه تعلیم و تربیت در پرورش نسلی انقلابی و با استعداد اشاره کرد و افرود: همه برنامه‌های این مجموعه باید بر مبنای ارزش‌های دینی باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری عضو مجلس خبرگان رهبری به مسأله آموزش در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: آموزش و تعلیم به مردم مهم ترین هدف پیامبر و ائمه معصومین(ع) بوده است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت باید از برنامه های دینی در سیستم آموزشی این مجموعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر ترویج باورهای دینی پرورش نسلی دیندار و انقلابی را برای نظام در پی خواهد داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به مسأله تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و تحقق آن را مستلزم ورود فرهنگ ایران اسلامی به دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می تواند به اهداف بلند خود دست یابد.

آیت الله طبرسی، تقویت معرفت دینی دانش آموزان را ضروری دانست و با تأکید براین که تحکیم باورهای دینی یک دانش آموز در مدرسه نیازمند اجرای برنامه های مناسب دینی و فرهنگی است، گفت: بهره گیری ازتوان روحانیان مجرب در مدارس می تواند زمینه ساز تقویت ارزش های دینی در میان دانش آموزان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، آموزش و پرورش را رکن اصلی هر کشوری دانست و خاطرنشان کرد: نظام آموزشی پویا زمینه پیشرفت و تعالی هر کشوری را فراهم خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه درمازندران در ادامه سخنان خود به تلاش دشمن در جهت سست کردن اعتقادات دینی نسل جوان جامعه اشاره کرد و افزود: با وجود همه توطئه های دشمنان در این خصوص نوجوانان و جوانان ایران اسلامی تشنه معارف دینی هستند که حضور گسترده آنها در مراسم اعتکاف تنها نمونه ای از این فطرت دینی آنها دارد.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که آموزش و پرورش باید تلاش کند تا خروجی آن نسلی دینمدار و ولایی باشند، بیان داشت: تنها زمانی دستگاه تعلیم و تربیت می تواند به اهداف انقلابی خود دست یابد که آموزه‌های دینی در سیستم آموزشی ما به خوبی نهادینه شود.

وی با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه اهداف و برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت کشور برگرفته از نمونه های غربی بود، بیان داشت: اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد بهره‌گیری از فرهنگ بومی و اسلامی در نظام آموزشی کشور هستیم./950/پ202/س
ارسال نظرات