۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۳۱۹۲۹

پذیرش بیش از130 دانش پژوه در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا

خبرگزاری رسا ـ مدیر امورآموزش و تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، از پذیرش بیش از 130دانش پژوه در سال تحصیلی جدید در این موسسه خبر داد.
نجف هدايتي زاده، مسؤول مركز آموزش هاي فرهنگي كاربردي معاونت آموزش دفتر تبليغات اسلامي قم
 
به گزارش خبرگزاری رسا،نجف هدایتی زاده، مدیر امور آموزش و تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره به  فعالیت های این موسسه  اظهارداشت: این موسسه با مجوز رسمی شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تاسیس و مشغول به تربیت طلاب حوزه های علمیه در راستای رفع نیازهای جامعه شده است.
 
وی هدف‌مند کردن دوره­های آموزشی حوزوی معطوف به نیازها و اهداف را از جمله سیاست های اصلی این موسسه برشمردو با مدنظر قراردادن پذیرش های جدید این موسسه افزود:باتوجه به متمرکز شدن پذیرش مراکز تخصصی حوزه از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه، این موسسه نیز از این طریق اقدام به جذب دانش پژوه وتربیت مبلغان می کند.
 
مدیر امور آموزش و تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این موسسه هم اکنون در دو سطح تحصیلی 2و3   دانش پژوه می پذیرد، تصریح کرد : موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) امسال در 5 رشته تاریخ اسلام(سطح 2) ،تاریخ تشیع، تاریخ اهل بیت، شیعه شناسی و تبلیغ حج(سطح 3) اقدام به پذیرش دانش پژوه کرده‌است.
 
‌وی ادامه داد: بیش از 244نفر در مرحله اول(کتبی )پذیرفته شده اند که بعد از انجام مصاحبه، کسانی که حد نصاب نمره لازم را کسب نمایند به عنوان دانش پژوه  در این  موسسه مشغول به تحصیل­خواهند شد.
 
هدایتی زاده تصریح کرد: البته برنامه مصاحبه رشته های تاریخ اسلام، تاریخ تشیع، تاریخ اهل بیت (ع)و شیعه شناسی هم اکنون به اتمام رسیده که در مجموع 70 نفر پذیرش و نام‌نویسی شده اند.
 
وی ظرفیت پذیرش رشته تبلیغ حج را 60 نفر عنوان کرد و ادامه داد : پذیرفته شدگان این رشته نیز هم اکنون در مرحله مصاحبه بوده و تا پایان هفته جاری نتایج مصاحبه آنها اعلام خواهد شد.  
 
مدیر امور آموزش و تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از پایان‌نامه‌های حوزوی را ازدیگر فعالیت‌های این مؤسسه ذکر کرد و گفت:  اندیشه معاصر مسلمین، فقه سیاسی و حکمت و عرفان اسلامی از جمله دوره‌های این بخش در سطوح3و4 به‌شمار می‌آید.
 
شایان ذکر است، مرحله دوم و تکمیلی پذیرش دانش پژوه موسسه اوایل مهرماه خواهدبود./919/د102/ن
ارسال نظرات