۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۱۱۷
معاون بین‌الملل حوزه‌:

تحریم بهای استقلال طلبی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه سختگیری دشمنان بر مؤمنان را نشانه پایداری آنها در مسیر ایمان و استقلال طلبی دانست و گفت: ملت ایران هرگز نمی‌پسندد برای رفاه، استقلال خود را از دست داده و تحت سلطه استکبار قرار گیرد.
حجت الاسلام حسن زماني

حجت‌الاسلام محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران، گفت: پدیده تحریم و محاصره اقتصادی از جانب اروپا و آمریکا نسبت به ایران پدیده جدیدی نیست.

 

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که تحریم‌ها ریشه در تعامل قدرت‌های استکباری و ستمگر تاریخ نسبت به جریان‌های حق در تمامی طول تاریخ دارد، ابراز کرد: این سختگیری‌هادر زمان انبیا الهی نیز مشاهده شده که طاغوت‌ها فشارها و محرومیت‌هایی را برای ایشان اعمال می کردند.

 

حجت‌الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: در زمان پیامبراکرم(ص) نیز ایشان در محاصره شعب ابی طالب قرار گرفت و دشمنان ائمه اطهار(ع) نیز، محاصره‌های سیاسی و قطع روابط اجتماعی که مشکلاتی را برای مردم به همراه داشت، نسبت به آنها اعمال می کردند.

 

وی تحریم و فشار را یک سنت سیئه دیرینه‌ دانست که ستمگران در طول تاریخ از آن برای محصور کردن معصومان(ع) استفاده می‌کردند و در این باره اظهار داشت: گاهی محاصره‌ها شدیدتر می‌شد و ائمه را در یک منطقه زیر نظر می‌گرفتند، مانند امامین عسکریین(ع) که برای قطع ارتباط مردم، ایشان را در پادگان ارتش قرار دادند و اوج فشارها و سختی‌ها در زمان امام موسی‌بن جعفر(ع) بود.  

 

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه تصریح کرد: جریان حق در طول تاریخ بشریت محاصره اقتصادی را تجربه کرده و این برای کشور ایران جدید نیست، اگر دشمنان ما را تحریم و محاصره اقتصادی نکنند باید تعجب کرد.

 

وی به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که اگر روزی دشمنان و آمریکا از ملت ایران راضی شدند باید به خودمان شک کنیم، اشاره کرد و ابراز داشت: ملت ایران باید کاملا آمادگی روحی برای مقابله با توطئه دشمنان را داشته باشند، تا زمانی که به دشمنان باج نمی‌دهیم و جلوی باج خواهی آنها از دیگر ملت‌های مظلوم را نیز می‌گیریم، شاهد فشار، ترحیم‌ و محاصره‌ دشمنان خواهیم بود.

 

تا زمانی که باطل وجود دارد باید انتظار تحریم و فشار را داشته باشیم

 

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: تا زمانی که باطل در عالم وجود دارد باید انتظار فشار و محاصره آنها را داشته باشیم و این امور تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت تا ایشان بساط ظلم را از عالم برچینند.

 

وی در ادامه با بیان این‌که دین اسلام برای تدبیر چنین شرایطی روزه و تمرین گرسنگی را تشریع کرده است، گفت: یکی از فلسفه‌های روزه ریاضت و تحمل گرسنگی است تا اگر روزی لازم شد عادت به این امر داشته باشیم.

 

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که یکی از ابزارهای دشمنان، محاصره اقتصادی، سیاسی و تحریم‌ها است، گفت: اگر این امر به باور ملی تبدیل شود، دیگر نگران نشده و شتاب زده عمل نمی‌کنیم و با مصوبه‌های تحریم شورای امینت، مردم و مسؤولان مضطرب نمی‌شوند که چگونه این مشکلات را حل کنند.

 

وی ادامه داد: رسانه‌های گروهی، مراکز خبر رسانی و صدا و سیما باید این باور را به ملت تزریق کنند تا روزی که بنا است جمهوری اسلامی ایران مستقل بماند و زیر سلطه دشمنان نرود و از ملت‌های مظلوم دفاع کند، باید منتظر تحریم‌ها و فشارهای دشمنان باشد.

 

باید تبعات پیروی از راه حق را بپردازیم

 

حجت‌الاسلام زمانی با بیان این‌که تحریم‌ها ادامه دارد و احتمال افزایش آنها می‌رود، تصریح کرد: طبعاً این تحریم‌ها نتایج سختی را به همراه خواهد داشت و تورم، گرانی و عدم وجود بازارهای جهانی برای فروش محصولات کشور اختلال‌ در نظام اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد، اما در راه پیروی از حق و مقاومت در برابر دشمنان باید این تبعات را بپذیریم.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم سختگیری دشمنان بر مؤمنان را نشانه پایداری آنها بر ایمان به خدا و استقلال خواهی دانست و ابراز کرد: مؤمنان به این جرم افتخار می کنند و بهای آن را نیز حاضرند بپردازند.

 

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه اضافه کرد: مردم این مشکلات را به خاطر رضای خدا و حفظ استقلال تحمل می‌کنند و یک ایرانی هرگز نمی‌پسندد که در برابر رفاه، استقلال خود را از دست داده و تحت سلطه استکبار قرار گیرد.


وی به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که ظاهر تحریم‌ و محاصره اقتصادی فشار است و موجب کندی حرکت اقتصادی شده اما در باطن یک برکت بزرگ برای ملت به حساب می‌آید، اشاره کرد و افزود: ملت ایران باید با خلاقیت روی پای خود بایستد و تولید علم را به دست خود تحقق بخشیده و تحول شگرفی را در اقتصاد کشور بوجود بیاورد.

 

حجت‌الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: اگر کشور تجربه این سی و چند سال انقلاب را نداشت باور این‌که تحریم‌ها دارای برکات فراوانی است سخت بود، اما ملت ایران در طول این سال‌ها اثبات کرده که تحریم‌ها موجب رشد و بالندگی کشور است.

 

تحریم سبب پیشرفت علمی ایران در مجامع بین المللی دنیا شده است

 

وی تحریم دشمنان را موجب پیشرفت علمی ایران در مجامع بین المللی دانست و با اشاره به موفقیت‌های ایران گفت: امروز ملت ایران در انرژی هسته‌ای و نانوتکنولوژی جزء کشورهای برتر جهان است و جوانان و نوجونان ایران نیز در المپیاد نجومی مقام نخست را کسب کردند.

 

حجت‌الاسلام زمانی با ابراز خرسندی از تحریم‌های نفتی اروپا، سختی‌ و فشارهای ناشی از آن را موجب برکت و پیشرفت برای نظام اسلامی دانست و ابراز کرد: اگر روزی این تحریم‌ها برداشته شود و رفاه ملت ما را در بر گیرد، همزمان رشد علمی کُند خواهد شد و ایران که در این چند سال اخیر از جهت شتاب علمی در میان 220 کشور دنیا رتبه نخست را کسب کرده است، از این پیشرفت باز خواهد ماند.

 

وی با بیان این‌که مردم کمبودها و سختی‌ها را به جان می‌پذیرند، هرچند از برخی کالاهای مرغوب خارجی محروم شوند، گفت: ملت ما حاضر است از کالاهای ایرانی که از مرغوبیت پایین تری نسبت به کالاهای ایرانی برخوردار است استفاده اما استقلال خود را حفظ کند، چون می داند در قبال این تحریم‌ها موفقیت را به دست آورده است.

 

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: ملت ایران با همین دیدگاه و اعتقاد به استقلال ملی توجه کرده و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب که با قدرت در برابر استکبار جهانی ایستاده و زیر بار سلطه اروپا و آمریکا نرفته و یک تنه فریاد نه را به تمام سلطه‌های استکباری گفته، خواهد بود.

 

مسؤولان شهامت ممنوع کردن ورود کالای خارجی را داشته باشند

 

وی در ادامه اهتمام تولید کنندگان داخلی بر مرغوبیت کالاها، نظارت مسؤولان اقتصادی و سیاسی بر روند تولید، مبارزه و برخورد با تولید کنندگان بی تعهد، ترغیب مردم به خرید کالاهای‌داخلی، الزام ادارات و دستگاه‌های دولتی بر تحریم کالاهای خارجی در صورتی که کالای داخلی وجود دارد و قانون شدن این امر را از راهکارهای مقابله با تحریم‌ها برشمرد.

 

حجت‌الاسلام زمانی خواستار شهامت مسؤولان برای ممنوع کردن ورود کالاهای خارجی به داخل کشور شد و تصریح کرد: مجلس باید قهرمانانه وارد این بحث شود و با تصویب این قانون از سوی نمایندگان دولت نیز مکلف به این امر شود./927/ت301/ج

ارسال نظرات