۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۲۰۷
امام جمعه زنجان:

فرقه‌های نوظهور هدایت‌شده از سوی غرب هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گسترش عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور و مدعیان دروغین مهدویت را نشان از گسترش تحرکات دشمنان برای مقابله با مبانی اسلام دانست.
حجت الاسلام و المسلمين علي خاتمي امام جمعه زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در مراسم جشن نیمه شعبان که در مسجد میانه مارالان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: معنای واقعی انتظار با آنچه‌ از‌ روایات و احادیث وارده دریافت می‌شود؛ این است که حرکتی برای آمادگی برای ظهور منجی صورت گیرد، از این رو برای کسب این آمادگی نیازمند کسب معرفت و بصیرت هستیم.

وی ادامه داد: این آمادگی در واقع آماده کردن شرایط برای ظهور منجی و پیاده شدن احکام اسلامی در جامعه است که این امر با تزکیه نفس و پالایش روح و روان برای دریافت مبانی اسلام ناب محمدی از سوی حضرت حجت محقق می شود.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی ‌بارزترین نشانه منتظر واقعی را ولایت‌پذیری و ولایت مداری دانست و اظهار داشت: ولایت فقیه، استمرار ولایت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، تبعیت محص از ولی فقیه در واقع تبعیت محض از امام زمان(عج) شمرده می‌شود.


وی تصریح کرد: امکان ندارد کسی ادعا کند که منتظر حضرت مهدی(عج) هستم، اما ولایت فقیه را قبول ندارم؛ چون اگر کسی عارف به ولایت فقیه جامعه اسلامی نباشد، امام زمان‌ خود را نشناخته است، در حقیقت رسالت امروز منتظران واقعی حراست از حریم ولایت است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر این‌که دشمنان بیش از هر زمان دیگری به نقش فرهنگ عاشورا و مهدویت در نظام اسلامی پی برده اند، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد گسترش عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور و همچنین مدعیان دروغین مهدویت در کشور هستیم، نشان از گسترش تحرکات دشمنان برای مقابله با مبانی اصیل مهدویت است.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه اغلب جریان های انحرافی حوزه مهدویت هدایت شده از سرویس های اطلاعاتی غرب و یهود است، گفت: برای مقابله با جنگ نرم، زمانی می توانیم از حالت دفاع خارج شده و وضعیت حمله داشته باشیم که منابع قدرت و نفوذ خود را در این مصاف نرم شناسایی کرده و با سازماندهی این منابع تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی در ادامه به تشریح ویژگی های منتظران واقعی پرداخت و گفت: منتظر واقعی کسی است که از آنچه امام زمانش کراهت دارد، دوری و اجتناب کند و دلیل بر این مطلب، توقیعی است که از خود حضرت رسیده که چنین است؛ پس محبوس نکرده ما را مگر خبرهای ناگواری که از ناحیه انها به ما می رسد که ناخوشایند است در حالی که ما آن کارها را از ایشان نخواسته ایم.


امام جمعه زنجان با تاکید بر ترویج مبانی اصیل مهدویت برای مقابله با فرقه‌های ضاله افزود: مهدویت رمز حیات شیعه است، چرا که رسول خدا(ص) فرمودند؛ من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة؛ هرکس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است. /935/پ202/ب

ارسال نظرات