۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۳۴۰

حضور 2 گروه جهادی طلاب در مناطق محروم آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ دو گروه از طلاب و روحانیان بسیجی برای شرکت در اردوهای جهادی عازم مناطق محروم آذربایجان ‌شرقی شدند.
جهادگر


حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، فرمانده بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری در تبریز اظهار داشت: همزمان با پایان امتحانات سال تحصیلی حوزه و آغاز فصل تابستان دو گروه از طلاب و روحانیان بسیجی برای شرکت در اردوهای جهادی عازم مناطق محروم آذربایجان‌شرقی شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: هر یک از گروه‌های اعزامی متشکل از 30 طلبه بسیجی است که با حضور در مناطق چاراویماق و مرند ضمن شرکت در برنامه‌های سازندگی و خدمت‌رسانی به محرومان، در امر تبلیغ و پاسخگویی به سؤالات دینی، اقامه نماز جماعت و اجرای ویژه‌ برنامه های فرهنگی و عقیدتی نیز اهتمام خواهند داشت.

 

فرمانده بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یک روحانی بسیجی نیز با هر یک از کاروان‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و فرهنگیان استان که برای شرکت در اردوهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام می شوند، همراهی خواهد کرد.

 

حجت الاسلام سرایی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 160 روحانی بسیجی و رزمنده در کاروان های راهیان نور استان خبر داد و اظهار داشت: برای هر کاروان یک روحانی در نظر گرفته شده بود که ضمن برگزاری جلسات مذهبی، نماز جماعت و برنامه های فرهنگی، پاسخگوی شبهات و سؤالات دینی زائران مشهدالشهدای ایران بودند.

 

فرمانده بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به اعزام طلاب خواهر بسیجی استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: امسال، 120 طلبه خواهر بسیجی از مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان شرقی برای بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس عازم جنوب کشور شدند.

 

وی با تاکید بر این‌که نقش روحانیان و طلاب پیرو خط ولایت در دوران هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، خاطر نشان کرد: جهاد در راه خدا و دفاع از حریم اسلام و کیان اسلامی تا مرز شهادت، وظیفه ای الهی و آرمانی انسانی است که روحانیت با حضور در صحنه های مختلف نظام بدان عامل بوده اند، امروز نیز طلاب بسیجی ادامه دهنده راه شهدای روحانی هستند.

 

حجت الاسلام سرایی در پایان با بیان این‌که روحانیت امروز وامدار تلاش چند صدساله حوزه های علمیه شیعی است، تصریح کرد: مهم‌ترین توصیه شهدا اطاعت و تبعیت محض از ولایت فقیه بوده است، امروز اگر دغدغه شهدا و آرمان متعالی ایشان را داریم، باید در سنگر ولایت برای مقابله با جنگ نرم دشمنان شب و روز نشناسیم./935/پ202/س

 

ارسال نظرات