۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۳۷۳
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

طرح تاسیس منطقه امن در لبنان طرحی فتنه انگیزانه است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، طرح مک کین برای تاسیس منطقه ای امن برای مسلحان سوری در شمال لبنان را سراسر فتنه خواند و بر لزوم محکومیت همگانی این طرح تاکید کرد.
سيد هاشم صفي الدين، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم افتتاحیه حوزه علمیه بقیة الله که با حضور علما و شخصیت های مختلف برگزار شد طرح مک کین، نماینده آمریکا در کنفرانس به اصطلاح دوستان سوریه مبنی بر تاسیس منطقه امن در شمال لبنان را فتنه ای بزرگ توصیف کرد.
 
وی گفت: یکی از مسوولان آمریکایی به لبنان آمد تا مقدمات تاسیس منطقه ای امن برای مسلحان سوری فراهم سازد، آیا در لبنان کسی حضور دارد که به گفته های خشونت بار مک کین گوش دهد؟
 
حجت الاسلام صفی الدین افزود: هر فردی که یک ذره عقل و ملی گرایی در وجودش باشد و نسبت به مصالح کشور حریص است نمی تواند با این طرح موافقت کند، بلکه باید با تمام وجود چنین طرح فتنه انگیزانه ای علیه لبنان را به شدت رد سازد.
 
رییس شورای اجرایی حزب الله از دخالت های آمریکا و غرب به عنوان عوامل اساسی بحران در لبنان یاد کرد و اظهار داشت: دخالت های آمریکا و غرب و برخی کشورهای عربی که می خواهند مصالح لبنان را هدف قرار دهند به عنوان عامل خارجی و عدم توجه برخی جریان های داخل کشور به اهمیت و حساسیت شرایط کنونی لبنان به عنون عامل داخلی رخ دادن بحران و مشکلات کشور هستند.
 
وی اختلاف میان گروه های سیاسی را امری طبیعی برشمرد و تصریح کرد: اختلاف در دیدگاه نظر میان گروه های سیاسی امری طبیعی است و برگرفته از طبیعیت فعالیت های سیاسی به شمار می آید، اما شایسته است اختلافات بر اساس عقلانیت و هوشیاری برطرف شوند.
 
سید هاشم صفی الدین ادامه داد: کسانی که در جستجوی حالت آرمانی و ایده آل در صحنه سیاسی لبنان هستند در اشتباه بسر می برند خصوصا اینکه پیچیدگی و فشارهای فراوانی بر این کشور حاکم است.
 
این عالم لبنانی در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد جامعه جهانی به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: مسوولان جامعه جهانی خود را برتر از همه می دانند و همه چیز را وقف مصالح غرب کرده اند، این جامعه درصدد بروز جنگ داخلی در سوریه هستند، اما ادعا می کنند که در جهت جلوگیری از بروز این جنگ تلاش می کنند./980/ب902/ک
 
 
 
ارسال نظرات