۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۴۷۷
مصلی جدید زنجان؛

این هفته میزبان نمازگزاران جمعه خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ نماز جمعه زنجان این هفته در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در مصلی تازه احداث شده این شهر اقامه خواهد شد.
مصلي

 

حجت الاسلام موسوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: پیش از این قرار بود، مصلی اعظم زنجان برای جشن 13 رجب و نیمه شعبان برای حضور مؤمنان زنجانی آماده بهره‌برداری شود، که به‌علت نواقصی محقق نشد.

 

وی با بیان این‌که روند احداث و تکمیل مصلی زنجان طی دو سال گذشته به خوبی پیش رفته است، خاطرنشان کرد: مصلی شهر زنجان به‌عنوان نمادی از معماری اسلامی، بعد از مصلی تبریز به‌عنوان بزرگترین مصلی کشور شناخته می شود.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر تعامل، همکاری و مساعدت عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در تکمیل نهایی این بنای دینی گفت: بهره برداری کامل از مصلی اعظم زنجان فضای فرهنگی و مذهبی مناسبی برای عموم مردم به‌ویژه جوانان برای فعالیت‌های دینی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: نماز جمعه زنجان این هفته در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در مصلی تازه احداث شده این شهر اقامه خواهد شد که تمهیدات لازم برای حضور پرشور مردم در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه طی ماه مبارک نیز پیش‌بینی شده است.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان زنجان تصریح کرد: در این راستا فضای شبستان، بخش بانوان، محوطه بیرونی، سیستم صوتی و نوری، تزئینات پوشش اولیه و پشت بام و چهار گنبد پروژه مصلی زنجان به اتمام رسیده و کار گنبد اصلی نیز در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام موسوی در ادامه به تشریح مشخصات این بنای بزرگ دینی پرداخت و اظهار داشت: نوع پوشش گنبدهای 4 گانه اطراف گنبد داخلی و کوچک، بتنی است که در کمتر از سه ماه نمای داخلی مصلی نیز تکمیل خواهد شد./935/پ203/ب

 

ارسال نظرات