۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۶۱۶
استاد حوزه علمیه قم:

فراموشی اخلاق و معنویت بزرگ ترین بحران جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم هدف اصلی دشمن در جنگ نرم را جوانان و نوجوانان اعلام کرد و گفت: فراموشی اخلاق و معنویت بزرگترین بحران جامعه بشری است.
اخلاق و تهذيب
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن انصاری، استاد حوزه علمیه قم، امروز در جمع روحانیان طرح هجرت، مستقر و اعزامی ماه مبارک رمضان اردبیل، اظهار داشت: تبلیغ دین توفیقی بزرگ برای روحانیت محسوب می شود، چراکه قدم در مسیر رسالت انبیا و اولیای الهی گذاشته‌اید.
وی با تاکید بر این‌که تبلیغ مبانی دینی ظرافت‌های خاص خود را دارد، تصریح کرد: عدم توجه به اصول اولیه تبلیغ و ظرافت‌های اخلاقی و معنوی در این رسالت خطیر، موجب بروز آفت‌های فرهنگی، فکری و اعتقادی د جامعه خواهد شد، از این رو نیازمند بازنگرشی در روش‌های تبلیغ هستیم.
استاد حوزه علمیه قم مخاطب شناسی، توجه به شرایط زمانی و مکانی، ساده‌گویی، پیش‌مطالعه، آشنایی با شبهات، پاسخ به القائات غلط رسانه‌های دشمن و بصیرت‌بخشی را لازمه موفقیت در امر تبلیغ دین دانست و افزود: هدف اصلی دشمن در جنگ نرم، جوانان و نوجوانان هستند، بایستی با بهره‌مندی از الگوهای اخلاقی و تربیتی در جذب نسل آینده‌ساز جامعه به فعالیت‌های دینی همت گماشت.
وی فراموشی اخلاق و معنویت را بزرگ ترین بحران جامعه بشری دانست و افزود: رسانه‌های استکبار جهانی و نظام سلطه به‌دنبال القای باورهای غلط از دین و عرفان هستند، به عبارت دیگر جنگ نرم دشمن درصدد استحاله فرهنگی و هویت‌زدایی از جوامع دینی است.
حجت الاسلام انصاری به اشاره به تبلیغات گسترده وهابیت و بهائیت در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تصریح کرد: تبلیغات سوء دشمنان با هدف خدشه‌دار کردن چهره حقیقی تشیع صورت می گیرد، امروز فرقه‌های ضاله می خواهند شیعه را تروریست و مانع تحقق نظم نوین جهانی و حقوق بشر معرفی کنند.
وی تصریح کرد: سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی غرب با فرقه‌تراشی و تزریق میلیون‌ها دلار، به دنبال راه‌اندازی جنگ دین علیه دین هستند، در حقیقت استکبار جهانی به دنبال نابودی اسلام و تشیع از درون است، بایستی آگاه بود و نسبت به توطئه‌های شوم دشمنان اسلام روشنگری کرد.
این استاد حوزه علمیه قم خواستار آگاهی به زمان و اطلاعات به‌روز مبلغان نسبت به مسائل مختلف جاری در جهان اسلام شد و خاطرنشان کرد: عالمی که آگاه به زمان خود نباشد، در گذشته زندگی می کند، مبلغان دینی بیش از هر زمان دیگر باید اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به مسائل روز بالا برده و پاسخگوی شبهات مختلف باشند.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای معرفت‌افزایی در سطوح مختلف اجتماعی دانست و اظهار داشت: نقش روحانیان و مبلغان دینی در ارتقای معرفت و بصیرت‌افزایی بسیار ارزشمند است، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت بنیه‌های اعتقادی، معرفتی و ارزشی نسل سوم و چهارم انقلاب به شمار می رود./935/پ202/س

 

ارسال نظرات