۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۳۲۸۵۴

گزارشی از همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات در گردهمایی بزرگ مبلغان ضمن هشدار نسبت به ترفند جدید دشمنان در مبارزه با نظام اسلامی گفت: دشمن یک پروژه دو وجهی برای اعتبارزدایی از رهبری طراحی کرده که متاسفانه برخی در داخل با این راهبرد دشمن همراهی می کنند.
همايش مبلغان ماه مبارک رمضان


به گزارش خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان، 25 تیرماه با سخنرانی مدیران و مسؤولان حوزوی و کشوری در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

ترفند جدید دشمن اعتبارزدایی از رهبری است

 

  در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز تبلیغ با بصیرت بخشی عمومی همراه شده است، تصریح کرد: بصیرت بخشی عمومی بر عهده روحانیان و مبلغان است، البته در طول تاریخ یکی از مشکلات انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) مقوله بصیرت پذیری مردم بود.

 

وی شناخت دشمن و شناساندن آن به مردم را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: ما هنوز نتوانستیم توان، ظرفیت و ترفندهای دشمنان را به مردم و جامعه بشناسانیم، اما بصیرت بخشی های مقام معظم رهبری بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به ابزار دشمن در حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز دستگاه های اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی موسسات بزرگی را شکل داده اند تا جایگاه و آثار مذهب، حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه را شناسایی کنند.

 

وزیر اطلاعات، تلاش برای اعتبار زدایی از رهبر انقلاب اسلامی را از دیگر توطئه های دشمنان دانست و گفت: سرویس های اطلاعاتی امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی معتقدند اصلی ترین عامل شکست فتنه اقتدار رهبری، محبوبیت اجتماعی و قدرت ایشان در مدیریت بحران است.

 

وی تاکید کرد: ارزیابی دشمن این است که تا زمانی که در ایران ولی فقیه وجود دارد موفق نخواهند بود تا ناآرامی موفقی را شکل دهند چرا که یک عامل جدی به نام اقتدار و تدبیر رهبری با آن برخورد می کند، بنابراین یک پروژه دو وجهی برای اعتبارزدایی از رهبری را طراحی کردند که برخی در داخل با این راهبرد دشمن همراهی می کنند.

 

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه روحانیت از بطن مردم هستند، گفت: ما باید ابزار و روش های دشمن و تهدیدهای حاصل از عدم تبیین حقایق و بصیرت مردم را به مردم بشناسانیم.

 

وی با بیان اینکه بیان راهبرد و برنامه های دشمن به معنی منفعل بودن نظام اسلامی نیست، ابراز داشت: فتنه سال 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است، چرا که دشمن بخشی از درون نظام را در مقابل نظام قرار داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی ادامه داد: دشمنان می خواهند فرصت فتنه را دوباره احیا کنند و معتقدند فتنه فرصتی بود که از دست رفت و بر همین اساس برنامه کاملی را طراحی کردند تا دوباره ناآرامی های سال 88 را احیا کنند.


دشمن درپی ناکارآمد نشان دادن ساختار نظام اسلامی است

 

وزیر اطلاعات با بیان اینکه دشمن می خواهد ساختار نظام را ناکارآمد نشان دهد، گفت: جریان فنته و ضد انقلاب در اینکه می خواهند ساختار نظام ولایت فقیه را ساختار ناموفقی جلوه دهند مشترک هستند و می خواهند به مردم القا کنند که مشکل اصلی نظام مشکل ناکارآمدی است.

 

وی تاکید کرد: دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن بیداری اسلامی تلاش می کنند انقلاب های منطقه از انقلاب اسلامی مدل نگیرند و در این مسیر ایران هراسی را راه انداختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی ادامه داد: حوزه علمیه باید بتواند در قالب های مختلف سخنرانی و منبر و گفتگو و طراحی فیلم و مستند سازی برای ایران هراسی و اسلام هراسی پاسخ پیدا کند.

 

هیچ گفتاری بهتر از دعوت به خدا نیست

 

در ادامه این گردهمایی، حجت الاسلام والمسلمین نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان بویژه شب‌های قدر گفت: زمینه رشد معنوی برای مردم در ضیافت‌الله به خوبی فراهم است.

 

وی با اشاره به معنویت و پاکی خاص مردم در این ماه پرخیر و برکت، افزود: مبلغان همواره افراد خدمتگزار در این مهمانی بزرگ هستند که صاحبخانه آن خداوند متعال است؛ مبلغان میزبان این معنویت و پاکی هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به این‌که هیچ گفتاری بهتر از دعوت به خدا نیست، ‌‌اظهار داشت: ‌تقارن ماه مبارک رمضان با اوقات فراغت تابستان زمان مناسبی برای گسترش فرهنگ قرآنی و دینی در بین نسل جدید است.

 

وی با بیان این که سازمان های تبلیغی، نظارت کلی بر مبلغان دارند، ولی نظارت اصلی از سوی امام زمان(عج) است، تاکید کرد: مبلغان ماه مبارک رمضان باید حداکثر بهره برداری را از این فرصت ارزشمند برای قیامت خود داشته باشند.

 

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه علمیه خطاب به مبلغان تصریح کرد:‌ چهره رحمت الهی را تبدیل به خشونت نکنید، در ماه رمضان خواندن آیات انذار بسیار خوب است، اما باید آیات مربوط به مهر و رحمت الهی را نیز مورد تاکید قرار داد.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد پیوند مقطعی مردم با مسجد مقدمه یک پیوند مستمر بشمار می آید، گفت: باید کوشید تا زمینه تداوم معنویت برای مردم ایجاد شود.

 

معاون تبلیغ حوزه در پایان ابراز داشت: متاسفانه سال گذشته با مشکلات و محدودیت های مالی روبرو شدیم که در پایان سال بخشی از این مشکلات حل شد و امیدواریم در آینده کاستی ها جبران شود.

 

نگرانی در بازار نداریم


در ادامه مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به چگونگی تحریم علیه ایران تصریح کرد: این تحریم از جنس تحریم های گذشته نیست، تحریم های گذشته تحریم قطعات و عدم سرمایه گذاری در ایران بود، اما این بار دشمن سراغ شریان های اصلی رفته است.

 

وی ادامه داد: آنها معتقدند تحریم های این بار باید به هدف بخورد، برای همین تحریم نقل و انتقالات پول را در دستور کار قرار دادند و ممکن است صادرات و واردات را هم تحریم کنند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: دشمنان توان مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی را ندارند بنابراین مدلی بسیار پیچیده و هوشمند برای تضعیف نظام به کار گرفته اند تا ضربه نهایی را وارد کنند.

 

غضنفری اظهار داشت: بعد از تحریم بانک ها امر واردات کالا مشکل شد، چرا که واردات کنندگان مواد اولیه باید 100 یا 120 درصد پیش پرداخت را بدهند تا کالا را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه ما دوران سختی را سپری کردیم، تصریح کرد: سه یا چهارماه پیش پیچیدگی هایی در کار پیدا شده بود اما امروز نگرانی در بازار نداریم و اوضاعمان بهتر شده است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ساده سازی مسیر تامین کالا و اولویت دهی به تخصیص ارز را راهبردهای مقابله با تحریم دانست.

 

غضنفری در ادامه با تاکید بر ضرورت اعتماد سازی بین مردم ابراز داشت: باید جدال های ساختگی و حاشیه ای را کنار بگذاریم، امروز وقت دوستی، برادری و وحدت است، اختلافات داخلی سهم مهلکی در شرایط کنونی است.

 

تحریم های دشمن دیگر اثر نمی کند

 

همچنین آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور در این همایش با اشاره به فرصت های تبلیغ در مکتب تشیع خاطرنشان کرد: خداوند متعال بر روحانیت شیعه منت گذاشته که تمام ظرفیت های تبلیغ را در اختیار آنان قرار داده است.

 

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت های تبلیغی تصریح کرد: خداوند می فرماید: در برابر توطئه ها امر به شکیبایی کنید و از خود مقاومت و ایستادگی و پایداری نشان دهید.

 

امام جمعه قم تاکید کرد: نباید جایی در کشور باشد که بگویند ما روحانی و مبلغ نداریم، عشق به اهل بیت(ع) باید در جان مردم شعله بزند.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمن با تمام امواج تبلیغ، دل مردم را خالی می کند مبلغان باید با آیات صبر و استقامت مردم را دلگرم نگه دارند.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: ما دیروز در مرزهای جنوبی با دشمن می جنگیدیم اما امروز مرزهای رویارویی ما با دشمن در امریکای لاتین است.

 

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: تحریم های دشمن به انتها رسیده است و دیگر اثر نمی کند.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه سرمایه مرزبانی مبلغان آیات قرآن و روایات اهل بیت و دانش سیاسی است، گفت: اگر با این سرمایه با مردم صحبت کنیم قوت قلب پیدا می کنند، اینگونه نباشد که ما دل مردم را خالی کنیم به ویژه در شرایطی که یک جنگ اعلام نشده علیه ما اعلام کرده اند.


مسئله انرژی هسته‌ای نماد مخالفت دشمنان با نظام اسلامی است

 

در ادامه گردهمایی بزرگ مبلغان، علی باقری، معاون امور بین‌الملل و سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: صحنه رویارویی انقلاب اسلامی با استکبار جهانی در طول 33 سال گذشته همواره دیده می‌شود و امروز صحنه‌ای جدید در مقابل ما قرار دارد.

 

وی افزود: معاون وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته است ما در طول این دوره همه ابزارها را علیه نظام اسلامی به کار گرفته و موفق نبوده‌ایم و تنها گزینه جنگ را امتحان نکرده‌ایم.

 

معاون امور بین‌الملل و سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز حربه‌های دشمنان، آحاد ملت ایران را هدف گرفته است، گفت: رسانه‌های غربی به دنبال ایجاد و اجرای عملیات روانی سنگین بر روی مردم ایران هستند و تمام ابزارها را به کار گرفته‌اند.

 

وی ادامه داد: توطئه‌های دشمنان هزینه‌هایی به ملت ایران تحمیل کرده اما آنها را در نقشه‌های خود موفق نکرده است.

 

باقری با اشاره به حرکت سریع انقلاب ایران در جاده پیشرفت بیان داشت: یکی از کارشناسان آمریکایی تحریم‌ها را مانند سگی می‌داند که به دنبال اتوبوس سریع نظام اسلامی می‌دود و به فرض رسیدن به آن تنها می‌تواند پارس کند.

 

معاون امور بین‌الملل و سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: استفاده بجا و هوشمند از ابزارهای مختلف برای محقق ساختن حق مسلم ملت ایران از جمله ویژگی‌های حرکت جدی نظام پس از 15 ماه توقف گفت‌و‌گوهاست.

 

وی با بیان اینکه نماد مخالفت دشمنان علیه نظام اسلامی در حال حاضر مسئله انرژی هسته‌ای است، گفت: حدود یک میلیون ایرانی نیازمند داروهای هسته‌ای هستند که دانشمندان ما آنها را تولید می‌کنند ضمن اینکه مسائل کشاورزی نیز ره آورد پیشرفت هسته‌ای بوده و مخالفت‌های دشمنان در اصل به الگو شدن جمهوری اسلامی برمی‌گردد.

 

باقری خاطرنشان کرد: در آخرین دور گفت‌وگوها در سال 89، طرف مقابل حاضر به قبول حق هسته‌ای ملت ایران نبود و حتی در چارچوب NPT حاضر به گفت‌وگو با ما نشد.

 

معاون امور بین‌الملل و سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات صورت گرفته پس از گفت‌وگوی استانبول افزود: کشورهای غربی طی این مدت نامه‌هایی به ایران ارسال کرده و به حق هسته‌ای ملت ایران اذعان کرده اند.

 

وی اظهار کرد: لازم بود که آنها در عمل این مسئله را ثابت کنند بنابراین پیشنهاد خود را در نشست بغداد مطرح کرده و به طور متقابل، پیشنهادات ایران در نشست مسکو به طور تفصیلی برای آنها تبیین و مبانی حقوقی آن نیز تشریح شد.

 

باقری با بیان اینکه نظام اسلامی به طور جدی مسائل سیاسی پیش رو را دنبال می‌کند، گفت: مسائل فنی نیز به موازات این امر مورد توجه است زیرا این مسئله پشتوانه گفت‌و‌گوهای سیاسی نیز هست.

 

وی در پاسخ به سؤالات مبغان اظهار کرد: صدا و سیما آمادگی خود را برای پخش مستقیم گفت‌وگوها اعلام کرده بود اما مذاکرات، طرف دومی نیز دارد که باید نظر آنها را جویا شد ضمن اینکه در آخرین دور گفت‌وگوها نیز چارچوب طرح جمهوری اسلامی و نقد فنی و حقوقی ایران به پیشنهادات طرف‌های غربی در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شده است.

 

سئوال دیگری که از باقری شد در خصوص اقدامات پیشگیرانه جمهوری اسلامی در خصوص تبدیل نشدن کردستان عراق به پایگاه جدید منافقان بود که وی در پاسخ گفت: فرهنگ کردی قرابت دیرینه‌ای با ایران زمین دارد به همین منظور نظام تلاش کرده این پیوند را تقویت کند تا موجب پیشرفت هر دو طرف شود بنابراین در حال حاضر نیز بخش عمده‌ای از تبادلات اقتصادی ایران و عراق در همین منطقه صورت می‌گیرد.

 

وی افزود: این مسئله فضا را برای بیگانگانی که قصد حضور شیطنت آمیز دارند نامساعد می‌کند ضمن اینکه اسرائیل رژیمی منفور در منطقه محسوب می‌شود و نمی‌تواند در اینجا حضور یابد.

 

باقری در خصوص نقش رئیس جمهور در مسائل هسته‌ای ابراز کرد: این مسئله صرفا فنی نبوده و تنها مختص سازمان انرژی اتمی ایران نیست، زیرا بستر اصلی رویارویی نظام سلطه و جمهوری اسلامی محسوب می‌شود بنابراین دستگاه‌های مربوطه نشست‌های مشترکی برگزار کرده و قرار شد همه این نهادها در قالب دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که زیر نظر مقام معظم رهبری است به تبادل نظر بپردازند و تصمیمات کلان و راهبردی نیز پس از تصویب توسط رهبری و ریاست جمهوری اعمال می‌شود بنابراین رئیس جمهوری در تصمیمات هسته‌ای نقش مهمی دارد.

 

سؤال بعدی از باقری در خصوص سفر محمد مرسی، منتخب مردم مصر به عربستان سعودی بود که وی در پاسخ به آن گفت: سیاست مداران در چارچوب منافع خود حرکت کرده و این سفر نیز علی‌القاعده بر همین مبنا صورت گرفته است، زیرا مصر کشوری مستقل است و بنا بر تشخیص خود اقدامات را صورت می‌دهد.

 

معاون امور بین‌الملل و سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص پیش بینی روند مذاکرات هسته‌ای گفت: باید توجه داشت که در مذاکرات استانبول باید به یک دستور کار برای مذاکرات جلیلی و اشتون برسیم و چنانچه این روند با حسن نیت طرفین ادامه یابد، این دستور کار مشخص تحقق می‌یابد.

 

اقدامات ضددینی در آذربایجان موضوع سؤال بعدی از باقری بود که وی در جواب به این پرسش بیان داشت: تعاملات دولت ایران و آذربایجان به گونه‌ای است که مسائل نگران کننده مطرح می‌شود، اما برخی عرصه‌ها در سطح دولتی جایگاهی نداشته و باید در حوزه‌های دیگر به دنبال اصلاح یا حل آنها بود.

 

وی افزود: دولت‌های ایران و آذربایجان تعاملات خوبی با یکدیگر دارند و دیدارهایی در سطوح مختلف صورت می‌گیرد اما نکته حائز اهمیت، هوشمندی در روابط فی مابین است زیرا سران رژیم صهیونیستی پس از جنگ 33 روزه به دنبال فعالیت در مناطقی هستند که بیشترین تاثیر را بر ایران بگذارند بنابراین نباید بهانه را برای فراهم ساختن بستر لازم به منظور حضور صهیونیست‌ها در آذربایجان فراهم کنیم.

 

باقری در خصوص طولانی شدن گفت وگوهای هسته‌ای بیان داشت: ما صرفا به این مذاکرات بسنده نمی‌کنیم به طوری که هم اکنون موضوع گفت‌وگوها تامین سوخت 20 درصد است، یعنی با اقدامی فنی از سوی نظام، عرصه گفت‌و‌گوها وارد مرحله جدیدی شده و این مسئله نشان دهنده توانمندی جمهوری اسلامی در تغییر موضوعات است.

 

اعدام برخی از اتباع ایرانی در عربستان سعودی و پیگیری این امور توسط جمهوری اسلامی موضوع سؤال بعدی از باقری بود که وی پاسخ داد: وزارت خارجه معاونت ویژه‌ای در این زمینه دارد و جزئیات این امر باید توسط این وزارت خانه اعلام شود.

 

معاون امور بین‌الملل و سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص لزوم مذاکرات هسته ای بیان داشت: جمهوری اسلامی به دنبال بازیگری فعال‌تر در عرصه بین المللی است به همین منظور گفت‌و‌گوها کاری مطلوب تلقی می‌شود، اما نباید وارد سناریوهای طراحی شده دشمنان شویم بنابراین راهبرد ایران در حال حاضر تهدیدزدایی بوده و سانتریفیوژهای فعال در ایران منشاء خدمات گسترده‌ای به مردم شده است.

 

وی افزود: نفس گفت‌وگو امری منکر نیست و چنانچه چارچوب مذاکرات بر اساس رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری باشد، در عین پایداری به اصول، پیشرفت نیز نصیب ملت ایران می‌شود و فشارهای کنونی دشمنان نیز به دلیل همین پیشرفت‌ها صورت می‌گیرد./916/د102/ع

 

 

 

ارسال نظرات