۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۱۰۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

روزه داری راه رسیدن به معرفت و بصیرت دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خداوند انسان‌ها را از راه روزه‌داری به سمت معرفت و بصیرت واقعی سوق می‌دهد، تصریح کرد: عظمت وجودی این ماه از طریق روزه داری و عبادات خالصانه نشان داده می شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدصابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان گفت: مؤمنان روزه دار در این ماه پربرکت به مراتب ایمان مجهز هستند.


وی با بیان این که خداوند انسان‌ها را از راه روزه‌داری به سمت معرفت و بصیرت واقعی سوق می‌دهد، تصریح کرد: عظمت وجودی این ماه از طریق روزه داری و عبادات خالصانه نشان داده می شود.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، پرهیز از گناه و انجام به موقع واجبات را از مهم‌ترین و شایسته‌ترین اعمال ماه رمضان برای مؤمنان عنوان کرد و افزود: ماه پرفضیلت رمضان فرصت مطلوبی برای پاک شدن نفس و روح محسوب می‌شود.


وی با تاکید بر شناخت حقیقی خداوند در این ماه خاطرنشان کرد: روزه‌داران واقعی در این ماه با شناخت حقیقی خداوند قلب و تمام اعضا و جوارح بدن خود را در مسیر رسیدن به اوج معنویت صرف می‌کنند.


حجت الاسلام والمسلمین جباری گفت: معنویت و عبادت فردی در ماه مبارک رمضان باید با خدمت به محرومان نیز همراه باشد و در واقع این ماه فرصتی برای کمک و دستگیری از محرومان تلقی می شود.


وی در ادامه سخنان خود همگان را به تأمل و تدبر در قرآن دعوت کرد و اظهار داشت: انسان باید در این ماه برای شناخت خود تلاش کند و فضیلت ها و قدرت هایی که در او وجود دارد را بشناسد و از آنها استفاده کند.


امام جمعه بهشهر نزول کتاب سعادت بخش بشریت یعنی قرآن کریم را از جمله فضیلت های ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و آحاد جامعه اسلامی باید در این ماه زمینه انس و الفت بیشتر با مفاهیم تعالی بخش قرآنی را فراهم کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مهم ترین ظرفیت تربیتی این ماه را خودسازی و ساختن جامعه ای ایده آل دانست و گفت: گناهان بندگان در ماه رمضان مانند ریزش برگ درختان، می ریزد و عفو عمومی شامل انسان ها می شود و شیطان در این ماه در زنجیر و عبادت های گوناگون با اجر و پاداش فراوان سفارش شده است و گرسنگی و تشنگی آن ما را به یاد روز قیامت می اندازد.


حجت الاسلام والمسلمین جباری با اشاره به این که باید در این ماه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، بیان کرد: این موضوع به عنوان یک الزام اجتماعی از تاکیدات اسلام برای سوق دادن مردم به سوی زندگی سالم است و برای جلوگیری از فراموش شدن آن باید مردم در این ماه همت کنند.


امام جمعه بهشهر مساجد را بهترین پایگاه برای بهره گیری از معنویت ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: باید در این ماه پر فیض با حضور در مسجد ارتباط خود را با خداوند متعال نزدیک تر کنیم./950/ت302/ب

ارسال نظرات