۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۴۴۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

تفکر و درک حقایق قرآن، فلسفه وجودی شب قدر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین بزرگترین فضیلت شب قدر را درک مفاهیم حیاتبخش قرآنی دانست و گفت: تحقق این مهم انسان را به سوی سعادت واقعی رهنمون می سازد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

 

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بزرگترین فضیلت شب قدر را درک مفاهیم حیاتبخش قرآنی دانست و گفت: تحقق این مهم انسان را به سوی سعادت واقعی رهنمون می سازد.

 

وی افزود: از جمله حکمت های نازل شدن قرآن در شب سرنوشت ساز قدر، این است که انسان ها با احیای شب قدر و توجه خاص فکری و عملی به آیات نورانی کلام وحی سرنوشت خود را به صورت الهی و معنوی رقم زنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به ارتباط شب‌های قدر با شناخت انسان ادامه داد: لیالی قدر شب شناخت انسان کامل است، در سایه شناخت شب قدر، انسان ارزش وجودی خویش را در می یابد و قرآن را با پیامبر قرآن، امر را با صاحب‌الامر و لذت انسان بودن را در طریق عبودیت درک خواهد کرد.


حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به سوره قدر افزود: شب قدر واژه‌ای قرآنی است، این شب در قرآن در سوره قدر با صفت مبارکه یاد شده و بهتر از هزار ماه دانسته شده است به طوری که در آیات این سوره مبارک آمده است «ما قرآن را در شب مبارک فرو فرستادیم، شب قدر از هزار ماه بهتر است».


وی شناخت خداوند متعال را مقدمه‌ای برای رسیدن به مقام رستگاری و نورانیت دانست و خاطرنشان کرد: خودشناسی مقدمه چنین معرفتی است، چراکه شناخت خداوند سبحان در گرو شناخت خویش است.


حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که عبادت تسلیم خدا شدن و مقابل خدا سر تسلیم فرود آوردن است، گفت: نزدیکی به خداوند متعال می تواند راه و وسیله‌ای باشد برای این که انسان در حقیقت از منیت‌های خودش بگذرد، ترک هوای نفس با عبادت در شب ایجاد می شود.

 

وی اعلام کرد: همه باید بکوشیم تا نهایت استفاده را در شب‌های قدر داشته باشیم و با عبادتی خالصانه برکات این شب عظیم را درک کنیم و بدانیم که هرچه بیشتر با کتاب قرآن انس گیریم، با عمل به دستورات الهی در دنیا و آخرت سعادتمند می شویم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که شب قدر ارتباط شدیدی با نور وجود حضرت زهرا (س) دارد، ادامه داد: اگر ما بخواهیم به صفات شب قدر اشاره کنیم، باید صفات ایشان را مرور کنیم و یکی از صفات برجسته حضرت صدیقه طاهره از خودگذشتگی ایشان بود.

 

به گفته وی شب زنده‌داری بزرگ‌ترین عبادت شب قدر محسوب نمی ‌شود، از بزرگ‌ترین کارهایی که می‌توان در شب قدر انجام داد تحصیل علم و معارف دین است./950/ت302/ب

ارسال نظرات