۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۴۸۴
امام جمعه آمل:

عرفان های کاذب درصدد محو یکتا پرستی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که عرفان ها و مکتب های کاذب درصدد محو یکتا پرستی در جامعه هستند، گفت: عرفان ها و مکاتب نوظهوری به وجود آمده اند که حرکت آنها به سمت بیراهه است و اختلاف آنان نیز در ربوبیت می باشد.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان این که تقوا در هر قلبی وارد شود رستگاری و تکامل ثمره آن خواهد شد، گفت: باید با تلاش و کوشش معنوی پوشش تقوا را در خود ایجاد نماییم و از بی تقوایی که سبب گمراهی انسان خواهد شد دوری کنیم.

 

امام جمعه آمل با بیان این که عدم داشتن تقوا انسان را در برابر مادیات زندگی به لغزش می کشاند، گفت: تقوا زمینه ساز رشد و تعالی معنوی انسان است که در این راستا باید برای ترویج افکار و اندیشه های نیکو نیز اهتمامی خاص صورت گیرد.


حجت الاسلام رحمانی با تاکید بر اینکه جهان بر مبنای وحدت و یکتا پرستی شکل گرفته است، یادآور شد: عده ای با بیان اینکه انسان دارای استقلال است و باید به هر روش و آیینی که دوست دارد روی آورد به هر دین و آیینی روی می آورند که این پذیرفتنی نیست و دلیلش آن است
که همه ادیان در طول هم به وجود آمدند و پیامبر خاتم دین اسلام را به عنوان کامل ترین دین برای جهانیان ارائه کرد.


وی با اشاره به اینکه عرفان ها و مکتب های کاذب درصدد محو یکتا پرستی در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: عرفان ها و مکاتب نوظهوری به وجود آمده اند که حرکت آنها به سمت بیراهه است و اختلاف آنان نیز در ربوبیت می باشد و هر کدام برای خود قبله و نمادی را به منظور  پرستیدن در نظر می گیرند.


امام جمعه آمل با تاکید بر اینکه انسان باید از عرفان ها و مکاتب جدید به وجود آمده دوری کند، یادآور شد: بهترین دین اسلام است که ما باید تابع مکتب اهل بیت و رسول الله باشیم تا بتوانیم به تکامل، رستگاری و معنویت دنیوی و اخروی دست یابیم.


حجت الاسلام رحمانی همچنین با بیان اینکه اکرام به ایتام و نیازمندان باید در ماه مبارک رمضان مورد توجه ویژه قرار گیرد، یادآور شد: اکرام به مستضعفان سیره و الگوی ائمه معصوم(ع) است که باید در این راستا تلاش کنیم و روزه گرفتن و حج رفتن هنر نیست و باید با داشته های خود همچون امام علی(ع) دست نیازمندان جامعه را بگیریم آنان را یاری نماییم.


امام جمعه آمل در پایان به سیاست های ایران در قبال کشور سوریه اشاره کرد و گفت: انتقادی به ایران می شود که چرا شما می گفتید حاکمان مصر، تونس باید بروند ولی می گویید سوریه باید به قوت خود باقی بماند و در پاسخ به این سخنان باید گفت که در کشورهایی چون مصر و تونس مردم خواهان سقوط حکومت ظالمین بودند ولی در کشور سوریه حمایت سلطه گران و نفوذ بیگانگان دست در دست هم دادند تا سقوط نظام سوریه را رقم بزنند و مردم همراه کشور هستند که بدین جهت ما از آنان حمایت می کنیم و این امر سیاست صحیحی می باشد که مورد تاکید است./950/پ202/ب

ارسال نظرات