۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۳۴۵۶۹
مدیر امور مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

سیستم مدیریت پایگاه داده سامانه مالی حوزه‌های علمیه خواهران اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا - مدیر مالی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: سیستم مدیریت پایگاه داده‌ سامانه مالی حوزه‌های علمیه خواهران در مرحله اول در مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه سراسر کشور استقرار می‌یابد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، محمد استادجعفری، تفکیک دفاتر اعتبارات ملی و استانی اعم از هزینه‌ای و تملک دارایی بر اساس ضوابط و آئین‌نامه‌های ابلاغی شورای عالی حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و گفت: به همین منظور تصمیم بر تغییرات بنیادی مبتنی بر طراحی چندین پایگاه داده‌ همزمان و به صورت کاملاً جداگانه برای نرم‌افزارهای مختلف سامانه مالی گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه این سیستم امکان اجرای همزمان پایگاه‌های داده‌های مختلف را فراهم می‌سازد، اضافه کرد: این سیستم، پیش‌نیاز استقرار و راه‌اندازی سیستم تجمیع‌کننده اطلاعات حسابداری به حساب می‌آید.

مدیر امور مالی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: سیستم تجمیع‌کننده اطلاعات حسابداری این امکان را فراهم می‌آورد که حساب‌های دفاتر مالی در سطح مدارس علمیه، مدیریت‌های استانی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تجمیع شوند و در نهایت به مراجع ذیربط گزارش شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و قابلیت‌های سیستم مدیریت پایگاه داده‌های سامانه مالی افزود: این سیستم امکان ایجاد و نگهداری پایگاه داده‌های مختلف و کار با آنها به صورت همزمان، به روزرسانی یکباره تمام پایگاه‌های داده‌ها، ایجاد ارتباط دوطرفه بین سیستم راهبر و پایگاه‌های داده محلی و پشتیبانی‌گیری و بازیابی اطلاعات مرکزی را فراهم می‌سازد.

استادجعفری با اشاره به اینکه این سیستم اکنون در ستاد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به اجرا درآمده است، اضافه کرد: این سیستم اکنون در سطح مدیریت‌های استانی و پس از آن در سطح مدارس علمیه خواهران نیز به اجرا درخواهد آمد./919/د102/ن

ارسال نظرات