۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۳۴۶۱۶
امام جمعه شهرستان مهربان:

شعار حقوق بشر غرب بهانه‌ای برای نقض کرامت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان مهربان گفت: شعار حقوق بشر در غرب بهانه‌ای برای نقض کرامت انسانی مردم مظلوم سراسر جهان تبدیل شده است.
حقوق بشر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جلیل جلیلی، امام جمعه شهرستان مهربان، امروز در جمع مردم این شهر با تاکید بر این‌که عالی‌ترین مفاهیم حقوق بشر در آموزه‌های اسلامی و مبانی شیعی بیان شده است، اظهار داشت: وعده صریح الهی است که مستضعفان و کسانی که حقوق آن‌ها به شکل‌های مختلف نقض شده و مورد بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند، بر بی‌عدالتی‌ها سیطره خواهند یافت.

 

وی با تشریح مفاهیم عالی حقوق بشر از دیدگاه مبانی قرآن کریم و آموزه‌های دینی و نبوی خاطرنشان کرد: این وعده الهی باید ما را مصمم‌تر کند که از میدان مبارزه برای حق و عدالت و صیانت از کرامت انسان‌ها عقب ننشینیم و با کوچک‌ترین ناملایمات، دست از حق‌جویی و حق‌خواهی برنداریم.

 

حجت الاسلام جلیلی با بیان این‌که شعار حقوق بشر در غرب بهانه‌ای برای نقض کرامت انسانی مردم مظلوم سراسر جهان تبدیل شده است، گفت: حوادث اخیر در شرق عربستان، نقض آشکار حقوق بشر است، سؤال اینجاست که چرا مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب هیچ واکنشی نسبت به حوادث عربستان و بحرین از خود نشان نمی دهند.

 

امام جمعه شهرستان مهربان با اشاره به سکوت یک ماهه کشورهای مدعی حقوق بشر در خصوص کشتار مسلمانان کشور میانمار افزود: کشورهای مدعی حقوق بشر و دموکراسی، تازه پس از گذشت یک ماه از کشتار مسلمانان در کشور میانمار متوجه این کشتارها شده‌اند، با این‌حال باز هم هیچ واکنشی نسبت به این جنایت تاریخی از خود نشان نداده‌اند.

 

حجت الاسلام جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار جمعی از محققان، پژوهشگران، متخصصان و نوآوران شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری با رهبر انقلاب اظهار داشت: مقام معظم رهبری، علم را سرمایه‌ای جوشان و تمام‌نشدنی برای کشور دانستند و با اشاره به نقش اقتصادِ مبتنی بر دانش و علم در ارتقای هویت ملی، قدرت سیاسی و استقلال کشور بر شناخت صحیح مسؤولیت‌ها تأکید کردند.

 

امام جمعه شهرستان مهربان با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب برای مقابله با تحریم‌های دشمنان است، گفت: معظم‌له تاکید کردند که یکی از راه‌های عبور از مقطع حساس و سرنوشت ساز کنونی، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه یک واقعیتی است که باید محقق شود.

 

وی با تاکید بر این‌که دستگاه‌های دولتی باید با شناسایی نخبگان فکری و حمایت از آنها، زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان جدید را بوجود آورند، گفت: طی سال های گذشته کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کلانی برای شناسایی و جذب استعدادهای داخلی داشته‌اند که این امر لزوم جلوگیری از این پدیده را از طریق منطق و ایجاد مشوق‌ها و حمایت‌های لازم نشان می دهد./935/پ203/ب

ارسال نظرات