۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۷۹۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

امام علی جامع همه ارزش های اسلامی و دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امام علی (ع) جامع همه ارزش های اسلامی و دینی است، گفت: هر کسی که تاریخ را مطالعه کرده باشد، برحق بودن امام علی (ع) را در می‌یابد و به آن اعتقاد پیدا می‌کند.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه ای که به منظور برنامه های شب های قدر برگزار شد با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت مولای متقیان علی(ع) افزود: امام علی (ع) جامع همه ارزش های اسلامی و دینی است و هر کسی که تاریخ را مطالعه کرده باشد، برحق بودن امام علی (ع) را در می‌یابد و به آن اعتقاد پیدا می‌کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امام علی (ع) را شخصیتی برتر، جهانی و جامع دانست که همه خصوصیات و ارزش‌های اسلامی در ایشان متجلی شده است.

 

وی به وظیفه روحانیت در خصوص معرفی شخصیت امام علی (ع) اشاره و تصریح کرد: باید شخصیت امام علی (ع) را به کسانی که ایشان را نمی‌شناسند معرفی کرد، زیرا هر کس شخصیت بزرگواری چون ایشان را بشناسد به صراط مستقیم هدایت خواهد شد و این مهم از جمله وظایف خطیر و سنگین علما و روحانیت به عنوان زبان گویای اسلام است.

 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: شخصیت عظیم و گسترده امیرالمؤمنین على (ع) وسیع تر و متنوع تر از این است که یک فرد بتواند در همه جوانب و نواحى آن وارد شود.

 

وی اظهار داشت: یکى از جوانب و نواحى وجود این شخصیت عظیم، تأثیر او بر روى انسان ها به شکل مثبت ‏یا منفى است و به عبارت دیگر، جاذبه و دافعه‏ نیرومند اوست که هنوز هم نقش فعال خود را ایفا مى‏ کند.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به درک ماه رمضان خاطرنشان کرد: رمضان ماه توبه و استغفار است و توبه یعنی بازگشت گناهکار از خطا و اشتباه و پشیمانی از انجام اعمال نادرست و طاغوتی که باید در این ماه با برکت بیشتر مورد توجه قرار گرفته و همه ما با بازگشت درست به پروردگار خود برسیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به منظور شستشوی وجودمان از گناهان به ما اعطا‌ شده است، گفت: از این رو وظیفه ما است تا از این لحظات گرانبها و از این شانس طلایی به منظور محو‌کردن اشتباهات، خطاها و گناهانی که از ما سر زده است استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان کارنامه قبولی را به افراد و بندگان مخلص خویش اعطاء می کند و آنها را مرحله بندگی خویش می‌رساند، افزود: باید بتوانیم در هر سال روحیه رمضان سال قبل را با خود داشته باشیم و اسیر هوا و هوس نفس شیطان اماره نشویم.

 

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماه قیام برای مبارزه با نفس و و سوسه های شیطانی و حرکت در طریق سیر و سلوک معنوی و خود سازی و همچنین مناسب‌ترین راه برای کشاندن انسان به سوی مبارزات مخلصانه و فعالیت های سیاسی اجتماعی برای خدا و در راه خدا است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به شب قدر به عنوان یکی از پر فضیلت ترین شب های سال اشاره کرد و با بیان این که شب قدر شب آشتی کردن با خداوند و شب توبه و استغفار است، ادامه داد: این شب از اهمیت بسیار والایی برخوردار است و انسان باید قدر و ارزش این ساعت ها را بداند.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که برای پیمودن نردبان ترقی باید احساس کنیم که نیازمند هستیم و رفع نیاز ما با نسخه های شفابخش قرآن و اهل بیت صورت می پذیرد، گفت: قرآن نسخه شفابخش و داروی دردهای ما است و باید به آن پناه ببریم تا بتوانیم مشکلات متعدد نظیر تکبر، حسادت، کم بینی و تنگ نظری را به‌وسیله آن درمان کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات