۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۰۷۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان:

تقویت کتابخانه ها در حوزه علمیه نیازی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این که کتابخانه ها قلب تپنده حوزه های علمیه محسوب می شوند، افزود: طلاب حوزه باید جدیدترین کتب تألیفی در مباحث دینی و فرهنگی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند با بهره گیری از این منابع در مسیر علم آموزشی و تبلیغ دین تأثیرگذار باشند.
تقویت کتابخانه ها در حوزه علمیه نیازی ضروری است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، نشست رشد و ارتقای سطح دانش و پژوهش طلاب گلستانی امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان در دفتر مدیر کل ارشاد برگزار شد.


غلامرضا منتظری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این نشست، تقویت و توسعه کتابخانه های مدارس علمیه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: امروز تقویت مباحث آموزشی در حوزه نیازمند منابع مورد نیاز است.

 

وی با بیان این که کتابخانه ها قلب تپنده حوزه های علمیه محسوب می شوند، افزود: طلاب حوزه باید جدیدترین کتب تألیفی در مباحث دینی و فرهنگی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند با بهره گیری از این منابع در مسیر علم آموزشی و تبلیغ دین تأثیرگذار باشند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: کتابخانه‌های مدارس علمیه استان باید مجهز به کتاب‌های روز شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا کتب مورد نیاز مدارس علمیه را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

 

منتظری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از تعامل با مدیریت حوزه علمیه استان گلستان بسیار استقبال خواهیم کرد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همه توان آماده همکاری با روحانیان و طلاب گلستانی خواهد بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی در مناسبت‌های گوناگون از سوی این اداره کل، یادآور شد: از اداره پژوهش حوزه علمیه استان خواستاریم مصادیق امر به معروف و نهی از منکر را در ابعاد اجتماعی، سیاسی، اخلاقی ارائه دهند تا بتوانیم نمایشگاه هایی پربار در استان عرضه کنیم.


منتظری خطاب به نویسندگان حوزوی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای چاپ کتب نویسندگان حوزوی به‌خصوص در موضوع عفاف، حجاب و آسیب‌های اجتماعی با آنان همکاری خواهد داشت و اینگونه تألیفات در اولویت چاپ قرار خواهند گرفت.

 

حجت‌الاسلام حسین محمدزاده، رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان نیز با تبیین اندیشه‌ها و تفکرات مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و پژوهش به تلاش‌های این اداره اشاره کرد و گفت: امروز کتابخانه‌های مدارس علمیه استان از وجود کتب روز خالی است و خواستار تعامل بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه هستیم.


وی در پایان اظهار داشت: امروز یکی از معضلات نویسندگان حوزوی، هزینه بالای چاپ کتاب است که باید در این زمینه تعاملات بیشتری صورت پذیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات