۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۷۳۸

برپا نشدن نماز جماعت در 800 مسجد استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: حدود 1200 مسجد شهری و روستایی در استان زنجان وجود دارد که تنها در 400 مسجد نماز جماعت برپا می شود.
مسجد

 

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با بیان این‌که یکی از معضلات فرهنگی و تبلیغی این استان کمبود مبلغ و روحانی است، اظهار داشت: در ایام مختلف تبلیغی سال، روحانیان اعزامی از قم خلأ موجود را پر می کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که کمبود روحانی بومی موجب عدم ‌بهره‌مندی عموم مردم استان از آموزه های دینی و قرآنی است، خاطرنشان کرد: حدود 1200 مسجد شهری و روستایی در استان زنجان وجود دارد که تنها در 400 مسجد نماز جماعت برپا می شود.

 

حجت الاسلام دشتکی با بیان این‌که 70 درصد از مساجد شهرها و 30 درصد مابقی مساجد روستایی از حضور روحانیان بهره‌مند هستند، گفت: نماز جماعت هر سه وعده تنها در حدود 40 مسجد استان برگزار می‌کنند، این در حالی است که 15 مسجد شهر حسینی و ولایت مدار زنجان نماز صبح را به پا می‌دارند.

 

وی از فعالیت 20 مسجد محوری در سطح استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: این مساجد در فعالیت‌های فرهنگی ، دینی و تبلیغی جزو مراکز شاخص استان محسوب می شوند که برنامه هایی از قبیل حلقه‌های معرفت، سلسله جلسات پاسخگویی به شبهات دینی، جریان شناسی، گفتمانهای دینی، ویژه برنامه‌های قرآنی، کلاسهای آموزشی و همچنین برنامه های شاخص مذهبی و مناسبتی را اجرا می کنند.

 

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود از احداث 12 مسجد در زنجان خبر داد و گفت: هم اکنون در کنار مساجد استان، 225 مرکز قرآنی شامل 153 کانون فرهنگی مذهبی و 72 موسسه قرآنی فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام دشتکی با بیان این‌که تمام اهتمام متولیان فرهنگی و دینی استان، احیای جایگاه و نقش اصلی مساجد است، افزود: در این راستا، با ایجاد جذابیت، نوآوری و ابتکار در برنامه‌های مسجدی به دنبال جذب جوانان به ویژه نخبگان و صاحب‌نظران در فعالیت های مسجد و کانون های فرهنگی هستیم./935/ت303/ب

ارسال نظرات