۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۳۸۰۵۲

حاشیه‌های مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی با حاشیه های جالبی همراه بود.
آيات شبستري و علم الهدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی امروز در تالار علامه امینی(ره) مرکز مدیریت استان برگزار شد.

 

این مراسم از ساعت 10 صبح به صورت رسمی آغاز شد این در حالی است که طبق اطلاع‌رسانی قبلی ساعت شروع مراسم 9 صبح اعلام شده بود.

 

مجری برنامه تا زمان ورود سخنرانان رسمی این مراسم تا نیم ساعت با قرائت روایات، اشعار و سخنان بزرگان دین حاضران را مشغول کرد.

 

پس از ورود آیات شبستری و علم‌الهدی، نمایندگان ولی فقیه در استان های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به همراه تعدادی از مدیران حوزوی و ائمه جمعه شهرها تمامی طلاب حاضر در ردیف های مختلف مراسم به احترام ایشان از جای خود برخاستند.

 

پس از ورود امام جمعه کلیبر، به علت شباهت ظاهری وی با امام جمعه مشهد، مجری مراسم به اشتباه، به آیت الله علم‌الهدی خیرمقدم گفت.

 

امام جمعه مشهد هنگام خروج از سالن مراسم، با خیل مشتاقان طلبه مواجه شد که خواستار توصیه اخلاقی و پاسخگویی آیت الله علم الهدی به سؤالاتشان بودند.

 

در این مراسم ویژه نامه آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با عنوان « پیام بعثت : از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در اختیار طلاب ورودی جدید استان قرار گرفت.

 

این ویژه نامه حاوی سخنان امام و رهبری، آشنایی اجمالی با نظام آموزشی حوزه، وظایف و مسؤولیت های طلاب، فلسفه و رسالت روحانیت، گفتاری از شهید آیت الله بهشتی و نقش روحانیت در جامعه است.

 

این مراسم با قرائت جمعی دعای امام زمان(عج) پایان یافت./935/پ203/س

 

ارسال نظرات