۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۳۸۰۸۷
یکی از مسؤولان حزب الله لبنان:

مواضع اردوغان منطبق با منطق منافقین است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر حزب الله در منطقه بقاع لبنان، مواضع نخست وزیر ترکیه در قبال سوریه را منطبق با منطق منافقین توصیف کرد.
محمد ياغي مسؤول دفتر حزب الله در منطقه بقاع لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، محمد یاغی، مسؤول دفتر حزب الله در منطقه البقاع در مراسمی که در این شهر برگزار شد عملکرد گروه 14 مارس را شرم آور توصیف کرد و گفت: اقداماتی که 14 مارس انجام می دهد تازگی ندارد و هر که مواضع این گروه در جریان جنگ 33 روزه و توطئه آن علیه مقاومت اسلامی را بررسی کند، متوجه می شود که این مواضع تنها به سود دشمنان و پروژه آمریکایی – صهیونیستی است.

 

وی افزود: آنچه این گروه در حال حاضر درباره لزوم حضور نیروهای خارجی در مرز لبنان و سوریه مطرح می کند در گذشته نیز مطرح شده و آن را در سال 2006 شنیده بودیم که در آن زمان نیز به نتیجه نرسید.

 

محمد یاغی با اشاره به این که 14 مارس حامی گروه های مسلح سوری است، تصریح کرد: طرح این موضوع در حالی است که همگان می دانند گروه 14 مارس از سلاح و مسلحان در سوریه حمایت می کند و سلاح را از لبنان به این کشور می فرستد و در حالی که حتی یک کلمه علیه دشمن صهیونیسم به زبان نمی آورد، به صورت علنی و قاطع از دشمنی با سوریه سخن می گوید.

 

رییس دفتر حزب الله در البقاع نسبت به پایان بحران در سوریه ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: توطئه در سوریه به آخر خط رسیده و برای همه روشن شده است که اتحادیه اروپا به خطرناک شدن وضعیت پی برده است و می داند اگر نظام سوریه تا ماه آینده قوی و پایدار باقی بماند این اتحادیه در زمینه های سیاسی و اقتصادی در معرض زلزله ای بزرگ قرار می گیرد.

 

وی همچنین از مواضع نخست وزیر ترکیه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: سخنان رجب طیب اردوغان به گونه ای است که انگار مساله جهان اسلام از مسجد الاقصی به مسجد اموی تغییر یافته و سوریه جایگزین اسرائیل در دشمنی با مسلمانان شده است، این منطق منافقینی است که می خواهند پروژه آمریکا را محقق سازند./980/ب902/ک

ارسال نظرات