۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۳۸۶۰۶
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت عباس:

جامعه حوزوی از فهم دقیق «رسانه» غفلت نکند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کاملی‌فر در دوره آموزشی خبرگزاری رسا گفت: کج‌فهی و یا نداشتن درک صحیح از شرایط حاکم بر داخل کشور، جهان اسلام و مناسبات بین‌المللی، در شأن طلبه و مبلغ حوزوی نیست.
حجت الاسلام حسن كاملي فر، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه حضرت عباس(ع) اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام حسن کاملی‌فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، امروز در نشست جریان‌شناسی سیاسی دوره آموزشی سواد رسانه‌ای خبرگزاری رسا که در مدرسه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل ترتیب یافت، اظهار داشت: اهمیت رسانه و تبلیغ در عصر حاضر بر کسی پوشیده نیست، امروز دشمن با سرمایه‌گذاری در بحث‌های به دنبال القای باورهایی غلط از چهره حقیقی اسلام و شیعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمن با سرمایه‌گذاری کلان با ساخت فیلم‌های موهن به ارزش‌ها و مقدسات اسلامی اهانت می‌کند، نشان می دهد که دشمن قدرت ابزار رسانه‌ها درک کرده، در چنین شرایطی اگر سواد رسانه‌ای نیروهای متعهد داخلی برای مقابله با چنین هجمه‌های فرهنگی مطلوب نباشد، از پیش شکست‌خورده هستیم.

 

حجت الاسلام کاملی‌فر با بیان این‌که کج‌فهی و یا نداشتن درک صحیح از شرایط حاکم بر داخل کشور، جهان اسلام و مناسبات بین‌المللی، در شأن طلبه و مبلغ حوزوی نیست، گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی، ضرورتی انکارناپذیر برای تمامی طلاب علاقه‌مند و مستعد مدارس علمیه محسوب می شود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح مواضع دشمنان نظام اسلامی پرداخت و تصریح کرد: دشمنان به خیال این‌که با تحریم خرید نفت ایران می توانند با ملت ایران مصالحه کنند، هم‌پیمانان خود را با این‌ مسأله همراه کرد، غافل از این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر حکیمانه خود از سال‌هل پیش بر توقف خام‌فروشی نفت تأکید داشته‌اند.

 

وی تحریم‌های اقتصادی، فشارهای روانی و سیاسی و همچنین ترورهای کور دشمنان علیه ایران اسلامی را بی‌نتیجه دانست و گفت: خدا را بسیار شاکریم که دشمنان ما را احمق‌ها قرار داده است، غرب نمی‌داند که سال‌ها است با چنین اقداماتی عزم و اراده ملت ایران و ممالک اسلامی دیگر علیه دشمنان اسلام مصمم‌تر شده است.

 

حجت الاسلام کاملی‌فر حمایت از فرق ضاله، گروهک‌های تروریستی و افراطی، تفرقه‌افکنی، شایعه‌پراکنی و تخریب چهره روحانیت و حوزه‌ای علمیه را از دیگر توطئه‌های شوم دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: تمامی این فتنه‌ها و توطئه‌ها با ترفندهای امپراطوری رسانه‌ای غرب صورت می‌گیرد، اگر نتوانیم رسانه‌ای قدرتمند برای خنثی کردن این توطئه‌های نرم داشته باشیم، به یقین ضربه خواهیم خورد.

 

وی در پایان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه‌ای ویژه طلاب منتخب مدارس علمیه منطقه شمال غرب در شهر دارالارشاد اردبیل گفت: تداورم برگزاری چنین دوره‌هایی در تمامی مدارس علمیه کشور ضرورت دارد، چون فهم دقیق نقش حساس رسانه از سوی جامعه حوزوی ضرورت دارد.

 

گفتنی است، دوره آموزشی سواد رسانه‌ای و آشنایی با مبانی خبرنویسی ویژه طلاب منتخب و نخبه مدارس علمیه چهار استان منطقه شمال غرب از روز گذشته به همت دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا در مدرسه علمیه میرزا علی اکبر شهر اردبیل در حال برگزاری است.

 

دفتر شمال غرب خبرگزاری رسا فعالیت‌های علما، مبلغان و حوزه‌های علمیه در استان های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و اردبیل را پوشش می‌دهد./935/پ202/س

ارسال نظرات