۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۳۹۳۰۱

دستگیری معترضان آمریکایی در سالگرد جنبش وال‌استریت

خبرگزاری رسا ـ پلیس نیویورک 25نفر از اعضای جنبش اشغال وال استریت را که در خیابان‌های جنوب این شهر راهپیمایی می‌کردند، بازداشت کرد.
جنبش

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به مناسبت نخستین سالگرد شکل‌گیری جنبش وال‌استریت، چند صد نفر از معترضان در پارک میدان واشنگتن در جنوب نیویورک گرد آمدند و به طرف محله مالی شهر حرکت کردند. پلیس که از پیش اعلام کرده بود تقاضایی برای برگزاری راهپیمایی دریافت نکرده است، حضور پررنگی داشت و از ابتدا تا پایان مراسم، 25نفر را بازداشت کرد.

 

جنبش اشغال وال استریت با شعار «ما 99درصد هستیم» بخش‌های قابل توجهی از جامعه آمریکا را با خود همراه کرد. آنان معتقدند که سیاست‌های مالی دولت به نفع شرکت‌ها، بانک و کلا ثروتمندانی است که عامل اصلی بحران اقتصادی هستند اما این مردم هستند که باید تقاص اقدامات آنها را پس بدهند.

 

وام‌گیرندگان از بانک‌ها که خانه‌هایشان مصادره‌شده، دانشجویان، اعضای اتحادیه‌های کارگری و شماری از کهنه‌سربازان ازجمله اقشاری هستند که به این جنبش پیوستند.

 

پس از گذشت یک سال از شکل‌گیری این جنبش که محصول بحران اقتصادی آمریکا بود، به‌نظر می‌رسد در مورد دستاوردهای آن اتفاق نظر وجود ندارد.

 

تدا اسکاچپل، جامعه‌شناس برجسته و استاد دانشگاه هاروارد می‌گوید که سیاستمداران آمریکایی به گروه‌هایی توجه می‌کنند که رأی می‌دهند، سازماندهی می‌کنند و پول خرج می‌کنند اما جنبش اشغال وال استریت این کار را نمی‌کند و بنابراین سیاستمداران به آن بی‌توجه هستند./982/ب903/ک

ارسال نظرات