۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۹۹۹۵

پایگاه جامع اینترنتی دفاع مقدس رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه جامع اینترنتی دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش رونمایی شد.
شهيد

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه جامع اینترنتی دفاع مقدس، حاوی 27 هزار داده در بخش‌هایی همچون منبع ‌شناسی، یادمان‌ها، ایثارگران، هنر و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امیر محمد بالار جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و محمدرضا اخضریان کاشانی مدیرعامل مؤسسه نمایه از پایگاه فرهنگی ـ پژوهشی دفاع مقدس با عنوان «گنج جنگ» عصر دیروز در محل شورای فرهنگ عمومی کشور رونمایی شد.

اطلاعات 6 هزار و 400 شهید در سایت جامع دفاع مقدس گردآوری شده است

محمدرضا اخضریان کاشانی مدیرعامل مؤسسه نمایه در سخنانی اظهار داشت: این نرم‌افزار از 2 سال گذشته در سه فاز و در 72 دی‌وی‌دی تهیه شده است که امروز اطلاعات این مجموعه به اضافه اطلاعات جدیدتر در سایت پایگاه فرهنگی ـ پژوهشی دفاع مقدس به نشانی   www.ganjejang.ir افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: در این پایگاه بیش از 27 هزار اطلاعات قرار دارد که حاوی مطالبی مربوط به 6 هزار و 400 شهید، 5 هزار و 200 عنوان کتاب، 4 هزار و 500 مقاله، 7 هزار و 800 قطعه صوتی و تصویری در زمینه دفاع مقدس است.

کاشانی افزود: در بخش یادمان دفاع مقدس 550 مورد اطلاعات مربوط به اولین‌های دفاع مقدس، 300 اصطلاح دفاع مقدس، 550 خاطره و 20 عملیات دفاع مقدس قرار داده شده است.

همچنین در این مجموعه 350 پایان‌نامه و تحقیق، 10 مؤسسه تحقیقاتی، 100 نرم‌افزار، 20 نشریه، 320 شاعر در زمینه دفاع مقدس، 450 شعر دفاع مقدس، 12 نویسنده برتر داستانی، 40 داستان کوتاه دفاع مقدس، 6 خوشنویس، 120 کارگردان، 220 فیلم سینمایی، 10 مجسمه‌ساز، 50 تئاتر، 30 عکاس، 40 فرمانده و سردار دفاع مقدس، 7 هزار قطعه عکس، 400 قطعه صوت و 400 قطعه فیلم در زمینه دفاع مقدس طراحی و دراختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اعتراض به مدیریت جهان برای نهمین بار تکرار می‌شود

در ادامه مراسم منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور در سخنانی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال دارای ویژگی‌ها و شرایط خاصی است، چرا که در آن شیطنت‌هاو خباثت‌های جدید استکبار جهانی در مقابله با اسلام و معنویت‌خواهی رو به رشد را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: با نگاه به تاریخ 33 ساله انقلاب اسلامی، همواره شاهد مصاف انسانیت، معنویت و عدالت که همان شعار انقلاب اسلامی و امام (ره) است، در مقابل ارزش‌های ماتریالیسمی غربی هستیم اما این صف‌بندی در طول این 33 سال همواره به نفع جبهه حق و به ضرر صف شیطانی بوده است.

واعظی افزود: در برهه‌هایی از انقلاب اسلامی ‌کشورمان تنها بود اما با اتفاقات خاصی که صورت گرفته است و جسارت و شجاعت رئیس جمهور کشورمان در طول هشت سال حضور در سازمان ملل متحد و با توسل به امام زمان (عج)با شجاعت نسبت به اداره جهان اعتراض کرده‌اند و این پیام اعتراض نیز امسال برای نهمین بار تکرار خواهد شد.

دبیر شورای‌ فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: امروز در قلب آمریکا مردم در قالب نهضت 99 درصدی مقابل نظم پوشالی آمریکا ایستاده‌اند که این قیام و حرکت آنها با قیام امام(ره) و انقلاب و اعتراضات مردم در نقاط دیگر در مفهوم هیچ تفاوتی ندارد چرا که همه این قیام‌ها مبارزه با ظلم و تبعیض و سلطه‌گری است.

فرهنگ دفاع مقدس یک دژ تسخیرناپذیر است

حجت‌الاسلام آل‌ هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز در سخنانی بیان داشت: دشمن و استکبار از پیروزی انقلاب اسلامی ما بسیار عصبانی بودند و به این علت در اوایل انقلاب با ترور شخصیت‌های مهم کشور سعی در به انزوا کشیدن نظام و شکست آن را داشتند و در ادامه به این نتیجه رسیدند که جنگ را بر ما تحمیل کنند.

وی ادامه داد: علت پیروزی ما در جنگ متکی به 3 دلیل عمده است که اولین دلیل آن این است که دشمن با هدف از بین بردن نظام جمهوری اسلامی، جنگ نابرابری را آغاز کرد آنچنان که صدام در مقابل دوربین‌های تلویزیونی قطعنامه 1975 الجزایر را پاره کرد و ادامه مصاحبه خود را به تهران موکول کرد و با اطمینان، اسم‌های مختلف شهرهای خوزستان را تغییر داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: دلیل دیگر این است که آنها حداقل خاک میهن اسلامی را در استان خوزستان تصرف کنند اما باز هم ما توانستیم دشمن را از این منطقه بیرون کنیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: سومین دلیل آن است که رژیم بعث عراق درصدد بود ما از صدور انقلاب اسلامی و فرهنگ آن به جهان باز داشته شویم اما هرگز این طور نشد.

وی گفت: در واقع اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران به خوبی معرفی نشود و از تکرار در قالب‌های کلیشه‌ای جلوگیری شود، بهترین نتیجه‌ها را در پی خواهد داشت که یکی از بهترین روش‌ها برای ادای دین نسبت به شهدا شناساندن مسیر آنها و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: درست است که امروز جنگی نداریم ولی نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم چرا که این فرهنگ دژ تسخیرناپذیری است و یکی از راه‌‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید کتاب، رمان، فضاهای مجازی و اینترنتی است که باید بایک حرکت علمی فرهنگی و مالی انجام شده و برای همه پژوهشگران این عرصه فراهم شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم ابراز داشت: با توجه به اینکه دغدغه‌های اصلی امروز در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان است باید با توجه به نیازسنجی و مطالبات به حق آنها نسبت به هجمه‌های فرهنگی دشمنان پایگاه‌های اینترنتی ایجاد کرده و به پرسش‌های آنها پاسخ مناسب بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غفلت و سرگرم شدن به زندگی روزمره فراموش کردن گذشته را به همراه دارد که برگزاری چنین مناسبت‌هایی مثل هفته دفاع مقدس و هفته بسیج بسیار مؤثر است و باید علاوه بر یادآوری رشادت‌های ایثارگران؛ با پایان این دوران یاد و نام شهدا، جانبازان و ایثارگران فراموش نشود چرا که نسل جدید با خاطرات آنها روبه‌ رو می‌شوند و نیازمند آشنایی با همه ابعاد آن بوده و جامعه‌ای که آرمان‌های شهدا در آن ترویج داده شود، می‌تواند از همه کارکردهای آن که همان گسترش معنویت، جلوگیری از فساد و محیط آرمانی انسانی است بهره لازم را ببرد. /959/د101/ن

ارسال نظرات