۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۴۰۱۲۴

افزایش یک و نیم برابری درآمد اوقاف در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در دو سال گذشته با وجود عدم واگذاری زمین و سرقفلی توسط اداره اوقاف، میزان درآمدهای این اداره، یک‌ونیم تا دو برابر افزایش داشته است.
سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام حسین اژدری در مراسم شورای اداری اداره اوقاف اصفهان در شاهین‌شهر اظهار داشت: با وجود اینکه در این دو سال گذشته هیچ‌گونه زمین و یا سرقفلی از سوی اوقاف واگذار نشده است اما درآمد این اداره افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای اداری اداره کل اوقاف هر ماهه در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: این شورا با حضور مسؤولان ستادی اداره کل اوقاف و رؤسای ادارات شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین اژدری، راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه را از مهم‌ترین اقدامات اوقاف پس از انقلاب دانست و افزود: امروز تمام موقوفات شناسنامه‌دار است و مستاجران مشخص هستند و اگر مکان موقوفه‌ای اجاره‌ داده شود، تمام جزئیات آن در سامانه ثبت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اجرای برنامه‌های فرهنگی را یکی دیگر از اقدامات اوقاف دانست و بیان داشت: برخی از این برنامه‌ها همچون یاس نبوی، ولایت علوی و نشاط معنوی جزو ابداعات اداره اوقاف است.

وی با بیان این که استان اصفهان دارای 702 امامزاده، 12 هزار موقوفه و 41 هزار رقبه در موقوفات است، تصریح کرد: امامزاده‌ها مهم‌ترین بخش اوقاف را تشکیل می‌دهند چرا که می‌توان با استفاده از اجتماعات مردمی به فعالیت‌های فرهنگی پرداخت.

حجت‌الاسلام حسین اژدری، اضافه کرد: به طور مثال در ماه رمضان سال جاری ما در تمام امامزاده‌ها با کمبود فضا همراه بودیم، زیرا استقبال مردم از بقاع متبرکه بسیار چشمگیر بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان ضمن قدردانی از مسؤولان و امام جمعه شاهین‌شهر به دلیل احیای موقوفات و توجه به این بخش اظهار داشت: اگر مسؤولان اصلی و کلان شهرستان‌ها وارد بحث‌های موقوفه شوند، موقوفات جدیدی به وجود می‌آید، مساجد آباد و موقوفاتی که به صورت بایر رها شده تبدیل به مراکز تجاری می‌شود. /9392/د102/س

ارسال نظرات