۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۴۰۳۵۰
بر اثر تیراندازی نظامیان آل سعود؛

دو جوان شیعه در عوامیه عربستان به شهادت رسیدند

خبرگزاری رسا ـ دو جوان شیعه بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی آل سعود در شهر شیعه نشین عوامیه به شهادت رسیده و چند تن دیگر زخمی شدند.
شهيد خالد اللباد از جوانان شيعه عربستان شهيد خالد اللباد از جوانان شيعه عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، نیروهای امنیتی آل سعود، دو جوان شیعه را در شهر عوامیه عربستان به شهادت رساندند و تعدادی نیز مجروح شدند.

 

نظامیان سعودی، عصر روز گذشته حمله گسترده ای را علیه منازل شهروندان در العوامیه انجام داده و به سوی مردم تیراندازی کردند که خالد اللباد از جوانان و فعالان حقوقی شیعه و همچنین محمد حبیب المناسف 16 ساله به شهادت رسیدند.

 

محمد زاهر، بدر اللباد و عبدالله الربیع نیز افرادی بودند که بر اثر این حمله و تیراندازی به شدت مجروح شدند.

 

خالد اللباد در فهرست 23 نفره تحت تعقیب پلیس آل سعود قرار داشت که به اتهام مشارکت در تظاهرات عدالت خواهی و ریشه کن شدن تبعیض در این فهرست قرار گرفته بود.

 

وزارت کشور عربستان که پس از کش و قوس های فراوان، خبر شهادت این جوان را اعلام کرد همانند گذشته به اتهام افکنی علیه شهدا پرداخت و چنین ادعا کرد که خالد اللباد و افرادی که همراه وی بودند به سوی نیروهای امنیتی تیراندازی کرده و نظامیان مجبور به واکنش و تیراندازی شدند.

 

شاهدان عینی تاکید کردند که این شهید در برابر منزلشان ایستاده بود که نیروهای امنیتی آل سعود از خودروهای خود پیاده شده و به سمت منزل وی تیراندازی کردند.

 

نظامیان سعودی بلافاصله محل حادثه را محاصره کرده و شهید و مجروحان این حادثه را با وجود خونریزی و جراحت شدید بازداشت کردند./980/ب902/ک

ارسال نظرات