۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۴۰۴۳۸
امام جمعه آمل:

کسب علم و اندیشه در گرو معرفت و ولایت مداری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل در همایش ملی علامه محمد تقی آملی گفت: آن جایی که محل معرفت و ولایت باشد مرکز علم و اندیشه خواهد بود که انسان باید سعی کند بر معرفت خویش بیافزاید.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل  امروز در مراسم اختتامیه همایش ملی سلوک اخلاقی فیلسوف، ‌وی‍‍ژه نکوداشت علامه محمدتقی آملی که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد با بیان این که علامه محمدتقی آملی تلاش زیادی را در بحث فلسفه و عرفان داشتند،‌ گفت: این شرایط در زمانی بود که عده ای می گفتند اگر کفر بگوییم بهتر است تا از فلسفه سخن گفته شود.


وی با اشاره به این که علامه محمدتقی آملی شاگردان بزرگی را تربیت کرد و اسوه اخلاق و تقوا است، یادآور شد:‌ حضرت علامه حسن زاده آملی و حضرت علامه جوادی آملی که همچون ستارگانی هستند که به میلیون ها انسان نورافشانی می کنند از شاگردان این عالم برجسته بوده اند.

امام جمعه آمل با بیان این که اثبات پیامبر و ائمه معصومین(ع) کار آسانی نیست و نیازمند مجاهدت و تلاش فراوانی است، گفت: ‌اگر سنگرهای محکم علما و فقهای گرانقدر نبود ما در چنین جایگاهی قرار نداشتیم.

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که انسان باید سیره و روش زندگانی علما را به عنوان سیره عملی خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: انسان های بزرگی همچون علامه محمدتقی آملی از مقام ارزنده و والایی برخوردار هستند که نسل جوان جامعه باید این عالمان گرانقدر را به بهترین نحو ممکن بشناسند.

وی با بیان این که توجه به مقام و مال عامل انحراف است و انسان را از مسیر اصلی خود دور می کند،‌ گفت: ‌انسان باید توجه خود را به خداوند متعال جلب کند تا با تهذیب نفس و تکامل معنوی به مراتب ارزنده ای دست یابد.

امام جمعه آمل گفت: غیرخدا بودن انسان را به گناه می کشاند و بدین منظور انسان باید سعی کند تا توحید مداری را سرلوحه امور خود قرار دهد.

حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که انسان باید قدر خود را بداند و فریب تمایلات دنیوی و نفسانی را نخورد، گفت: ‌شیطان همیشه در کمین است تا انسان را از صراط مستقیم خارج کند که باید با بصیرت و آگاهی شایسته به مقابله با ترفندهای شیطانی بپردازیم که سعی می کند از هر راهی برای گمراهی انسان استفاده کند.

وی در پایان گفت: آن جایی که محل معرفت و ولایت باشد مرکز علم و اندیشه خواهد بود که انسان باید سعی کند بر معرفت خویش بیافزاید./950/پ202/س

ارسال نظرات