۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۴۰۴۶۲
حداد عادل:

برای کاندیداتوری در انتخابات به جمع بندی نرسیده ام

خبرگزاری رسا ـ حداد عادل گفت: برای کاندیدا شدن هنوز به جمع بندی نرسیده ام، نه برای آمدن قاطع هستم و نه برای نیامدن، ملاک تشخیص وظیفه ام برای حضور نیز بر اساس واقعیت های کشور و توانایی خودم است.
غلامعلي حداد عادل غلامعلي حداد عادل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شب گذشته در دومین نشست تحلیل سیاسی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در مسجد الله اکبر مشهد، با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مانند حماسه کربلا باید وارد فرهنگ ما شود چرا که در واقع تداوم عاشوراست و رزمندگان در حکومتی می جنگیدند که مشروعیت خود را از ولایت پیامبر(ص) می گیرد.
 
وی با تأکید بر لزوم انتقال مفهوم دفاع مقدس به نسل های آینده، افزود: آثار و ثمرات دفاع جانانه رزمندگان ما هر روز بیش از پیش آشکاتر می شود، این فرهنگ باید همواره همچون رودی در زندگی و جامعه ما جریان داشته باشد.
 
انقلاب اسلامی در دنیای عرب توسط حزب الله ترجمه عملی شد
حداد عادل با بیان این که جنگ تحمیلی به دستور آمریکا با پشتیبانی صهیونیزم و برای نابودی انقلاب اسلامی طراحی شد، ابراز داشت: حماسه آفرینی های شهدا و رزمندگان در دفاع مقدس به جهانیان نشان داد با انقلاب اسلامی هم می توان حکومت کرد، هم در برابر توطئه های استکبار ایستاد و هم مردم داری کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش الگودهی دفاع مقدس به سایر آزادیخواهان جهان، اظهار داشت: حزب الله لبنان یکی از این گروه ها بود که از مقاومت ملت ایران الگو گرفت و سال ها بعد در 33 روز کاری با صهیونیست ها کرد که ارتش های عرب نتوانسته بودند انجام دهند و در واقع انقلاب اسلامی در دنیای عرب توسط حزب الله، ترجمه عملی شد.
 
پس از جنگ تحمیلی، تحریم و جنگ نرم، سیاست دشمن برای شکست انقلاب اسلامی است
وی با بیان این که دشمن پس از نا امیدی از شکست ما در جبهه نظامی به نبرد فرهنگی و اقتصادی روی آورده است، افزود: در عرصه اقتصاد، تحریم و در عرصه فرهنگ، جنگ نرم را برنامه ریزی کرده تا با نفوذ در فکر و ذهن جوانان ما ایمان و اعتقادات شان را بگیرد.
 
حداد عادل اهانت به پیامبر(ص) و معصومین(ع) را یکی از نمونه های جنگ فرهنگی دشمن خواند و ادامه داد: این که هر چند وقت یک بار هم کاری می کنند خشم مسلمانان را برانگیزند به این دلیل است که فهمیده اند ضربه ای که در این 33 سال خورده اند از ایمان و عقاید مردم بوده است که محور این اعتقادات، پیامبر گرامی اسلام(ص) است؛ از این رو شخصیت ایشان را نشانه گرفته اند تا قداست زدایی کنند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به هدف گیری ایمان ملت ایران در بیش از 120 شبکه ماهواره ای فارسی زبان، اظهار داشت: دشمن به دنبال جدا کردن جوانان ما از فرهنگ شهید و شهادت است؛ وقتی می بیندده ها هزار جوان تحصیل کرده در دانشگاه ها معتکف می شوند و به جهان اسلام الگو می دهند احساس خطر می کند چرا که همین جوانان هستند که بعدها دانشمند هسته ای می شوند و افتخار آفرینی می کنند.
 
اقتصاد مقاومتی یعنی تلاش برای داشتن اقتصادی با حداقل آسیب پذیری
وی در تشریح وظیفه مردم در برابر این توطئه ها، گفت: باید به تناسب هر یک از این توطئه ها اقدام مناسبی انجام دهیم.
 
مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به راهبرد اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری مطرح شده است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای کند کردن آهنگ اقتصاد نیست بلکه به معنای تلاش برای داشتن اقتصادی با حداقل آسیب پذیری است و این با توجه به سرمایه های خدادادی و استعدادهای انسانی کشور ما امری ممکن است.
 
در جنگ نرم نیازمند جهاد فرهنگی با سلاح بصیرت است
وی، همدلی سه قوه و همراهی مردم را لازمه عبور از تحریم ها دانست و گفت: در برابر جنگ فرهنگی نیز نیازمند جهاد فرهنگی با سلاح بصیرت هستیم، نسل جوان باید نسلی بصیر پرورش یابد که قدرت تشخیص داشته باشد چنانکه در جریان هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) به خوبی توطئه را شناخت و واکنش نشان داد. جوانی که درک کند کسانی که دانشمندان خود را به جرم چند کلمه مخالف سیاست های آنان صحبت کردن به زندان می اندازند، نمی توانند مدافع آزادی بیان در جهان باشند، دیگر پای هر شبکه ای که بنشیند فریب نخواهد خورد.
 
حداد عادل همچنین با تأکید بر نقش تشکل های مردمی و ضرورت حفظ آن، گفت: باید از فرصت بزرگی که امروز برای اسلام و مسلمین ایجاد شده است به خوبی استفاده کنیم.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص تعبیر وضعیت شعب ابی طالب از تحریم ها، تأکید کرد: هدف دشمن از تحریم، این است که به مردم این مشکلات را پیامد حمایت از انقلاب معرفی کند و رهبر معظم انقلاب با هشیاری بالا فرمودند ما اکنون در موقعیت بدر و خیبر هستیم یعنی شرایطی که با وجود اینکه مسلمانان شهید دادند ولی در نهایت پیروز شدند، اکنون هم با توجه به اوضاع داخلی آشفته در امریکا و اروپا ما در شرایط خوبی هستیم و با مدیریت قطعا پیروز این میدان خواهیم شد.
 
افزایش نرخ ارز ناشی از تحریم و ضعف مدیریت بازار ارز است
نمیانده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت ارز و دلایل آن خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز ناشی از تحریم و ضعف مدیریت بازار ارز است و نمی توان تنها یکی از این دو را عامل مسأله دانست؛ دولت با محدودیت هایی که دارد در تلاش است تا ارز موجود را برای کالاهای اساسی همچون مواد غذایی و دارو صرف کند و سایر موارد در اولویت های بعدی قرار دارند، مردم با شکیبایی و ارائه طرح های ابتکاری به مدیران کمک کنند تا کنترل بازار ارز را به دست گیرند.
 
حداد عادل در پاسخ به سوالی در مورد امکان تحقق عدالت و پیشرفت که از سوی رهبر معظم انقلاب طرح شده است، یادآور شد: اگر بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در پیش گیریم قطعا سرعت پیشرفت عدالت بهتر خواهد بود و از مهمترین ابزارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، بیشتر کار کردن و توجه به تولید ملی و کنار زدن فرهنگی و اقتصادی کشورهایی است که به مقدسات ما توهین می کنند.
 
برای کاندید شدن هنوز به جمع بندی نرسیده ام
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوالی در خصوص امکان حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده تأکید کرد: به هیچ وجه این سفر را سفری انتخاباتی تلقی نکنید، مهم عمل به وظیفه است؛ برای کاندید شدن هنوز به جمع بندی نرسیده ام، نه برای آمدن قاطع هستم و نه برای نیامدن، ملاک تشخیص وظیفه ام برای حضور نیز بر اساس واقعیت های کشور و توانایی خودم است.
 
وی همچنین در آغاز نشست، ضمن ابراز خرسندی از بزرگداشت دهه کرامت، گفت: جشن های رضوی در این دهه بیش از این جای رشد در فرهنگ دینی ما دارد چرا که هم شادی به همراه دارد و هم رشد معرفت و دیانت.
 
حداد عادل، وجود مضجع شریف امام رضا(ع) را یک سرمایه و نعمت بزرگ الهی دانست و بر ضرورت بهره مندی هر چه بیشتر از این ظرفیت تأکید کرد. /930/پ202/ج
 
ارسال نظرات