۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۴۰۹۴۱

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ پخش برنامه«صراط بندگی» برای آموزش احکام به انگلیسی زبانان از کانال ندای اسلام و پخش برنامه«نگاه نو» برای ارائه الگوی اسلامی ـ ایرانی در حوزه خانواده از رادیو معارف بخشی از اخبار رادیو معارف است.
راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، برای آشناسازی مخاطبان انگلیسی زبان با احکام شرعی اسلام و آموزش این احکام، برنامه«صراط بندگی The Path of Servitude» از کانال ندای اسلام رادیو معارف پخش می‌شود.
در این برنامه احکام شرعی اسلام بر اساس رساله توضیح المسائل مقام معظم رهبری و حضرت آیت الله سیستانی توسط حجج اسلام حمزه سوداگر و حامد حسین وقار از کارشناسان و مبلغان حوزوی بیان می‌شود.
برنامه«صراط بندگی» به تهیه کنندگی و سردبیری مرتضی کریمی از اول مهر ماه هر روز از ساعت 9:05 از کانال ندای اسلام رادیو معارف در حال پخش است.
برنامه‌های کانال ندای اسلام علاوه بر دریافت از طریق گیرنده های دیجیتال خانگی«ست تاپ باکس»، از طریق پایگاه اطلاع رسانی این کانال به نشانی www.coiradio.com و از طریق ماهواره هاتبرد 8، با مشخصات فرکانس 12.437 گیکاهرتز و نرخ انتقال اطلاعات«سمبل ریت» 27500 افقی پخش می‌شود.
نگاه نو رادیو معارف به خانواده
به مناسبت سومین نشست اندیشه‌های راهبردی ـ خانواده برنامه«نگاه نو» با هدف تقویت بنیان خانواده و ارائه الگوی اسلامی ـ ایرانی در حوزه خانواده در 12 قسمت از رادیو معارف پخش می‌شود.
در این برنامه محورهای موضوعی تعریف مدرنیسم و سنت گرایی؛ جریان شناسی مدرنیسم یا مدرنیزاسیون؛ تاریخچه مدرنیسم؛ مولفه‌های مدرنیسم«نسبیت گرایی، علم گرایی، خودمختاری عقل، سنت ستیزی، آزادی، هویت ستیزی» و راهکارهای مقابله با پیامدهای منفی مدرنیسم توسط خانم‌ها شیده صادقی و محبوبه جوکار از مدرسین و پژوهشگران حوزه زن و خانواده تبیین می‌شود.
برنامه«نگاه نو» کاری از گروه اندیشه و حکمت به تهیه کنندگی و سردبیری علی برخورداری و مجری کارشناسی نرجس فروغی از 12 مهر 90 هر چهارشنبه ساعت 14:45 از شبکه رادیویی معارف تقدیم معارف جویان فرهیخته خواهد شد.
برگزاری آیین خطبه خوانی کارکنان رادیو معارف در حرم مطهر کریمه اهل بیت
به شکرانه 10 روز پخش زنده برنامه‌های دهه کرامت از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، آیین خطبه خوانی حرم مطهر صبح دوشنبه 10 مهر 91 با حضور کارکنان و برنامه‌سازان رادیو در صحن امام رضا(ع) برگزار شد.
در این مراسم روحانی پس از قرائت قرآن کریم حجت الاسلام حسینی معاون فرهنگی حرم مطهر ضمن خیر مقدم به مسؤولان و کارکنان رادیو معارف، زمینه‌های همکاری این دو مجموعه فرهنگی و دینی را یادآور شد و از تلا‌ش‌های رادیو معارف در انعکاس برنامه‌های فرهنگی و روحانی حرم مطهر و پخش زنده برنامه‌های رادیو معارف در دهه کرامت از حرم مطهر تشکر کرد.
پس از این سخنرانی آیین خطبه خوانی و مداحی کارکنان و برنامه‌سازان رادیو در صحن امام رضا(ع) برگزار شد./997/پ203/ی
ارسال نظرات