۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۰۷۹

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان در شادگان، برپایی نمایشگاه خوشنویسی در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم در باغملک، درخشش خوزستان در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، برگزاری مسابقه کتابخوانی«نخل‌های استوار» در رامهرمز عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

علی بهرامی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری مسابقات قرآنی مدهامتان خبر داد و گفت: این مسابقات در سطح شهرستان و در بخش های قرائت،حفظ،ترتیل و اذان برگزارخواهد شد و منتخبین این مسابقات جهت حضور در مسابقات استانی و کشوری به استان معرفی خواهند شد.

بهرامی با اشاره به ظرفیت های بالای قرآنی شادگان،گفت: در دوره های گذشته شهرستان شادگان عناوین چشمگیری را در بخش های مختلف کسب کرد و امیدواریم که امسال نیز فعالان قرآنی در این رشته ها در استان و کشور افتخار آفرینی کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: این مسابقات معنوی چهارشنبه دوازدهم مهرماه سال جاری ساعت 19 در مسجد امیر المومنین(ع) شادگان با حضور مردم و مسؤولان برگزار خواهد شد.

برپایی نمایشگاه خوشنویسی در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم در باغملک

جبار رضایی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باغملک بیان داشت: پنجاه تابلو خوشنویسی از 4 خطاط و خوشنویس برتر شهرستان در پاسخ به فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در معرض دید عموم گذاشته می شود.

وی افزود: این آثار شامل خوشنویسی صفات و القاب رسول مکرم اسلام(ص) است که در سبک های مختلف از سوی خوشنویسان برتر شهرستان به نگارش در آمده است.

رضایی تصریح کرد: این نمایشگاه از روز دوشنبه دهم مهرماه به مدت ده روز در سالن اجتماعات خانه فرهنگ برگزار می شود.

درخشش خوزستان در جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)

همچنین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: در ارزیابی‌های صورت گرفته از دهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)،‌ خوزستان جزو سه استان برتر و ویژه کشور شناخته و معرفی شد.

وی افزود: تلفیق آغاز دهمین دهه کرامت با هفته دفاع مقدس،‌ کاروان نمادین در شلمچه، افتتاح چهار پروژه با نام امام رضا (ع)،‌ برپایی نمایشگاه کتاب در آبادان و خرمشهر و برگزاری جشنواره شعر بین المللی عربی رضوی از جمله برنامه‌های خوزستان در این دوره از جشنواره بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال سومین جشنواره شعر رضوی به‌ عنوان یک جشنواره بین‌المللی در خصوص امام رضا (ع) برگزار شد که بیش از 470 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره شعر عربی رضوی ارسال شد که از این میان 30 اثر برتر شناخته و در نهایت هشت شعر، به عنوان آثار ممتاز انتخاب شدند.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به حضور شاعران کشورهای بحرین، کویت، لبنان، یمن، عراق، سوریه، مصر، عمان به همراه شاعران ایران اسلامی در این جشنواره، اظهار کرد: در این جشنواره بیش از هشت کشور عربی اسلامی، آثار خود را به دبیرخانه سومین جشنواره شعر عربی رضوی ارسال کردند که از آن میان، اشعار ارسال شده از سوی کشورهای عراق، یمن و بحرین ممتاز شناخته شدند.

وی افزود: امسال در خوزستان مانند سال گذشته ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) از مرز شلمچه در شهر خرمشهر برگزار شد و کلنگ ‌زنی چهار پروژه به نام امام رضا(ع) در خوزستان، برگزاری نمایشگاه‌ها و شب شعر رضوی در شهرستان‌های استان، ورود کاروان نمادین امام رضا (ع) به شهر دزفول، برگزاری جشن شادی در قدمگاه امام رضا (ع) در بهبهان و حضور خدام در هفت شهرستان از دیگر برنامه‌‌ها بود.

حجت الاسلام سپهر همچنین حضور رسانه‌ها و مطبوعات را در ترویج و انعکاس فرهنگ رضوی مهم و تأثیرگذار دانست و از انعکاس اخبار جامع و کامل این جشنواره از رسانه‌ها قدردانی کرد.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «نخل‌های استوار» در رامهرمز 

مسابقه کتاب خوانی «نخل‌های استوار» از سوی اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی شهرستان رامهرمز برگزار می‌شود.

این مسابقه کتاب خوانی با ایجاد امکان شرکت عموم مردم، به منظور ارتقاء فرهنگ کتاب خوانی و آشنایی جوانان با ادبیات دفاع مقدس برگزار و کتاب رمان «آتش در خرمن» حسین فتاحی به عنوان منبع این مسابقه کتاب خوانی در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه کتاب از کتاب خانه‌های عمومی شهرستان و دریافت پرسش‌ها، جهت شرکت در مسابقه کتابخوانی «نخل‌های استوار» اقدام و پاسخ‌های خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهند.

یادآور می‌شود، رمان «آتش در خرمن» تألیف حسین فتاحی و برگرفته از وقایع جنگ است که در دوره هفتم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد./9461/پ203/س

ارسال نظرات