۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۴۱۲۵۸
از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران؛

برگزیدگان فراخوان دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های خواهران اعلام شدند

خبرگزاری رسا ـ معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران اسامی برگزیدگان فراخوان دستاوردهای پژوهشی سال تحصیلی گذشته این حوزه‌های علمیه را منتشر کرد.
صديقه افشار مدير سازماندهي تحقيقات مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران, صدیقه افشار مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در سال تحصیلی گذشته از مجموع دو هزار و 698 اثر دریافتی در عرصه‌های کتاب، پایان‌نامه،‌ تحقیق پایانی،‌ مقاله، پژوهش درسی و نشریه پس از ارزیابی اجمالی و تفصیلی و داوری، 74 اثر حایز رتبه کشوری و 47 اثر حایز رتبه استانی شدند.
وی با اشاره به وضعیت آثار دریافتی در بخش‌های مختلف فراخوان دستاوردهای پژوهشی افزود: از کل آثار دریافتی هزار و 62 اثر به میزان 39 درصد در قالب مقاله، 688 اثر به میزان 26 درصد در قالب پژوهش درسی سطح دو ، 685 اثر به میزان 26 درصد در قالب تحقیق پایانی سطح دو، 167 اثر به میزان 6 درصد در قالب پژوهش درسی سطح سه و نشریه با 37، پایان‌نامه با 36 و کتاب 23 اثر هر یک به میزان یک درصد سایر قالب‌های این فراخوان را تشکیل می‌دادند.
افشار با اشاره به این‌که طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در پایان دوره تحصیلی عمومی موظف به ارائه تحقیق پایانی و در پایان مقطع تحصیلی سطح سه موظف به ارایه پایان‌نامه هستند، اضافه کرد: از میان آثار برگزیده کشوری، چهار پژوهش درسی سطح دو، 16 پژوهش درسی سطح سه، هفت پایان‌نامه، 25 تحقیق پایانی، شش کتاب، سه نشریه و 13 مقاله به چشم می‌خورد.
وی با اشاره به محدودیت آثار در عرصه کتاب، پایان‌‌نامه سطح سه و نشریه پژوهشی، افزود: به همین علت تعداد آثار برگزیده در مرحله کشوری بیش از تعداد آثار برگزیده در مرحله استانی بود.
مدیر ساماندهی امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که هر سال فراخوان دستاوردهای پژوهشی در میان طلاب، فارغ‌التحصیلان، اساتید و کادر حوزه‌های علمیه خواهران اعلام می‌شود، تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری نیز این فراخوان اعلام شده و ثبت‌نام خواهران حوزوی اکنون از طریق سامانه در حال انجام است./997/د102/ن
ارسال نظرات