۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۴۱۶۰۷
رییس اداره اوقاف آمل:

قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، کلام الهی را بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی دانست.
مصحف قرآن کتاب قرآن عکس قرآن قران

حجت الاسلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که آیات قرآن به عنوان تأثیرگذارترین و بی بدیل ترین ابزار برای سلامت جامعه است، گفت: برای ارتقاء بیشتر آثار ارزشمند قرآنی در جامعه، مردم و همه کارگزاران نظام باید با هدف توسعه فعالیت های قرآنی تلاش کنند.

 

وی افزود: مردم و دولت باید با یک هدف مشخص و  تعاملی هماهنگ در ترویج کتاب آسمانی قرآن و توسعه فعالیت های آن در کشور با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه همکاری کنند.

 

حجت الاسلام مهدیان با اشاره به اهمیت نقش قرآن در مقابله با جنگ نرم دشمنان، خاطرنشان کرد: با توسعه مراکز قرآنی و مأنوس شدن هر چه بیشتر نسل جوان ایران اسلامی با مفاهیم قرآنی می توان بیش از پیش به مصونیت جامعه در قبال تهاجم فرهنگی دشمنان امیدوار شد که این امر مهم می تواند زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی جوانان کشور را فراهم آورد و آنان را به قرب حضرت حق برساند.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با تاکید بر این که مفاهیم ناب قرآن کریم باید به سراسر کشورهای جهان صادر شود، خاطرنشان کرد: قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری برای رسیدن به اهداف والای انسانی است که باید در راستای ترویج این کتاب نورانی اهتمام خاصی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام مهدیان،گفت: امروز دشمن در کمین نشسته است تا با نقشه ها و برنامه های شوم خود قرآن را از ما بگیرد و دلیلش این است که می داند اگر قرآن و پیروی از دستورات آن را از جامعه اسلامی بگیرد دیگر ارزش ها رنگ خواهد باخت و اسلام هم از ما گرفته خواهد شد.

 

وی با تجلیل از ظرفیت و استعداد بی نظیر جوانان ایران اسلامی در فراگیری آموزه های قرآنی، بیان داشت: با اندیشه راسخ جوانان کشورمان امیدوار هستیم که تعالیم والای این کتاب نورانی بیش از پیش در جامعه گسترش پیدا کرده و موجب تهذیب نفس و تکامل معنوی آحاد جامعه را فراهم می کند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که 500 نفر در مسابقات قرآنی ویژه برادران و خواهران و مسابقات اذان شهرستان شرکت داشته اند، بیان داشت: 180 نفر از خواهران و 150 نفراز برادران در مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در رده های سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال و مابقی در مسابقات اذان شرکت کردند.

 

حجت الاسلام مهدیان با بیان این که مسابقات در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) و دانشکده علوم قرآنی آمل و در مدت سه روز برگزار شد، خاطرنشان کرد: نفرات برگزیده مسابقات قرآنی به مرحله استانی که در دهه ولایت برگزار خواهد شد اعزام می شوند. 

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با بیان این که برگزاری مسابقات مفاهیم تخصصی قرآن کریم در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: تاکنون 500 نفر از علاقمندان به مفاهیم والای قرآنی ثبت نام کرده اند و علاقمندانی که مایل به شرکت در این مسابقات هستند می توانند به واحد فرهنگی اداره اوقاف شهرستان مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند./950/ت302/س

ارسال نظرات