۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۴۹۴
وزیر راه و شهرسازی:

مواضع ایران برپایه احقاق حقوق ملت های مظلوم استوار است

خبرگزاری رسا ـ وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر و صلح خود منادی جنگ و تفرقه میان ملت‌ها هستند، گفت: آمریکا در حدی نیست که بتواند به جهانیان تذکر دهد.
علي نيکزاد، وزير راه و شهرسازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی امروز در نشست مشترک با رییس راه آهن سوریه در تبریز اظهار داشت: مواضع ایران همواره بر پایه احقاق حقوق ملت‌های مظلوم جهان و تاکید بر استقلال و حاکمیت اراده مردم استوار بوده است.


وی با اشاره به سخنرانی اخیر رییس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل، خاطرنشان کرد: دکتر احمدی‌نژاد بار دیگر بر مواضع اصولی نظام اسلامی ایران تاکید داشته و جنایت های صورت گرفته در جهان را بازگو کرد، در حقیقت سخنان عالی‌ترین مقام اجرایی ایران رعایت حقوق ملت ها و برقراری صلح و آرامش بوده است.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مدعیان حقوق بشر و صلح خود منادی جنگ و تفرقه میان ملت‌ها هستند، گفت: آمریکا در حدی نیست که به جهان تذکر دهد، از سویی دیگر مواضع سیاسی ایران در قبال کشورهای مختلف بر اصل حاکمیت اراده و احقاق حقوق ملت ها تاکید داشته است.

 

نیکزاد با اشاره به این‌که اقدامات و مواضع اصولی دولت روسیه موجب ثبات و امنیت در منطقه بوده است، گفت: دولت روسیه توانسته صلح و آرامش را به ارمغان آورد، البته باید اذعان داشت که چگونکی روابط و همکاری ایران و روسیه ارتباطی به دولت‌های مستکبر غربی ندارد و تبادلات این دو کشور همچنان پابرجا و مستحکم خواهد بود.

 

همچنین رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح پروژه راه آهن برقی تبریز- آذرشهر با بیان این‌که آذربایجان شرقی مستعد توسعه حمل و نقل ریلی است، اظهار داشت: تبریز در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و اهمیت این استان به عنوان مرکز تجارت ایران ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی را افزایش می دهد.

 

وی با تاکید بر این‌که تحریم‌های ناحق و یک جانبه غرب کارایی لازم را ندارند، افزود: ایران اسلامی با وجود تحریم‌ها و همکاری با دولت‌های دوست منطقه‌ای از جمله روسیه توانسته تحریم‌های دشمن را بی‌اثر و مسیر پیشرفت را با سرعت تمام ادامه دهد.

 

همچنین علی اکبر آقایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از احداث 11هزار کیلومتر خط آهن در کشور خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سالانه بیش از سه هزار و 200 کیلومتر آزاد راه و بزرگ راه نیز احداث و به مجموع خطوط مواصلاتی کشور افزوده می شود./935/پ202/ج

ارسال نظرات