۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۴۲۹۶۲
مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت:

اهالی علم و دانش در حمایت از مسلمانان کوشا باشند

خبرگزاری رسا ـ مولوی اسحاق مدنی با اشاره به اعتراضات مسلمانان نسبت به فیلم موهن خواستار حمایت اهالی علم و دانش از مسلمانان شد.
مولوي اسحاق مدني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی اسحاق مدنی مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت، عصر امروز بیست و پنجم مهرماه در نشست رهبران و اندیشمندان دینی ایران با موضوع کرامت ادیان و محکومیت اهانت به مقدسات دینی با اشاره به این که گروه هایی هستند که ما مقدسات آنها را قبول نداریم، تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: نباید به مشرکین اهانت کنید با این که در آن زمان کسانی بودند که با رسول خدا عناد داشتند.

وی با بیان این که تمام ادیان آسمانی نزد مسلمانان قابل احترام هستند اظهار داشت: همان گونه که ایمان به پیامبر اسلام(ص) و دیگر انبیا الهی واجب است، ایمان به معارف و تعالیم پیامبران هم واجب و ضروری است.

مشاور رییس جمهور در امور اهل سنت با اشاره به آیه 136 سوره بقره مبنی بر این که خداوند می فرماید ای مسلمانان بگویید به خدا ایمان آوردیم و بر آنچه برای ما فرستاده شده و آنچه بر ابراهیم نازل شده است، ابراز داشت: یک مسلمان وقتی حق اهانت به کسی که مورد قبول او نیست را ندارد یقینا هیچ وقت به خودش جرات اهانت به مقدسات ادیان دیگر را نمی دهد.

مولوی اسحاق مدنی اظهار داشت: غربی ها که خود را پرچم دار تمدن و فرهنگ می داند چگونه به خود اجازه می دهند به اسم آزادی به پیامبراسلام(ص) اهانت کنند و قلب یک میلیارد و نیم مسلمان را جریحه دار کنند.

وی با بیان این که روایت داریم که انسان هایی به خاطر این که حتی یک کلمه بد به پیامبران الهی را به زبان نیاورده اند، جان خود را از دست داده اند، گفت: بسیاری از مسلمانان این فیلم را ندیده اند اما در اعتراض به این فیلم موهن آتش به پا کردند.

مولوی اسحاق مدنی با اشاره به این که قدم بعدی مستکبرین اهانت به همه ادیان آسمانی است، تصریح کرد: تمام کسانی که از علم و دانش بر خوردارند باید در حمایت مسلمانان کوشا باشند همان طور که پیروان ادیان دیگر دوشادوش مسلمانان برعلیه اهانت اخیر تظاهرات کردند./956/پ202/ص

ارسال نظرات