۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۱۴۲۹۶۸
شهردار صور لبنان در گفت‎وگو با رسا:

آرزوی شیعیان لبنان دیدن امام خامنه ای است

خبرگزاری رسا ـ شهردار شهر صور لبنان با اشاره به اینکه آرزوی شیعیان لبنان دیدن امام خامنه ای است گفت: عشق به جمهوری اسلامی ایران عشق به عقیده و اسلام است.
همايش بين المللي مهر مقاومت در دزفول

حسن دبوغ، شهردار شهر صور لبنان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که صور دروازه جبل عامل که در اصل به «جبل ابوذر غفاری» است، تصریح کرد: ابوذر غفاری ریشه های تشیع در صور را کاشت و به همین سادگی ها این عقیده راسخ از بین نمی رود.

وی با بیان این که شهر صور شهر مقدس آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین که در آن ایمان را راسخ کرد، گفت: صور همچنین شهر امام موسی صدر است که در آنجا مؤسسه ها و مراکز دینی زیادی را تأسیس کرد.

حسن دبوغ با اشاره به این که شهر صور مرکز حزب الله لبنان است، خاطر نشان ساخت: ارتباط ما صوری ها با عقیده و تفکر شیعی جداناپذیر است.

این مسؤول لبنانی، جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) را آرمان شیعیان جهان دانست و ابراز داشت: آرزوی شیعیان لبنان دیدن امام خامنه ای است چون عشق به ایران عشق به عقیده و اسلام است.

وی عشق و محبت به امام خمینی(ره) را نکته مشترک دو ملت ایران و لبنان دانست و افزود: پیوند عقیدتی و ارزشی والاتر و بهتر از پیوند برادری است.

شهردار شهر صور لبنان خاطر نشان ساخت: شهر مقدس قم، مکان خاصی در قلب لبنانی ها دارد و در واقع باید گفت دلها و عقل‎هایمان در قم است.

وی همچنین به پیروزی اخبر حزب الله لبنان در پرواز هواپیمای پهباد بر فراز اسرائیل اشاره کرد و افزود: این موفقیت واهمه اعراب مبنی بر شکست ناپذیری و قدرت تکنولوژی رژیم صهیونیستی و اسلحه های فضایی آن را شکست.

حسن دبوغ با بیان این که موفقیت پهباد حزب الله دلیل قاطعی به برچیده شدن پیروزی افسانه ای رژیم صهیونیستی است، بیان کرد: این افسانه های دروغین داشتن امنیت است که باعث مهاجرت یهودیان و اسرائیلی ها به خاک فلسطینیان شد.

این مسؤول لبنانی با تأکید بر این که در پیروزی های آینده مهاجران یهودی درک خواهند کرد که اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل از بین رفته است، گفت: پهباد ایرانی لبنانی برگرفته از مقاومت اسلامی و صدای حق در جهان است./9463/ب911/ک 

ارسال نظرات