۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۴۴۸۹۲
آیت الله صافی گلپایگانی:

مسلمانان با هوشیاری مانع اجرای نقشه های خائنانه وهابیت شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی وهابیت را خطری برای جهان اسلام خواند و تاکید کرد: امّت اسلام باید با هوشیاری، مانع اجرای نقشه خائنانه‌ وهابیت در تخریب آثار اسلامی حرمین شریفین شوند.
آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤولان اداره کل اوقاف وامور خیریه قم و دست‌اندرکاران همایش بزرگداشت امام‌زادگان این استان قم با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی‌دیدار کردند.
این مرجع تقلید در ابتدای این دیدار با قدردانی از مسؤولان اداره اوقاف در بزرگداشت امام‌زادگان قم اظهار داشت: تکریم امام‌زادگان، احیا و نشر امر اهل بیت علیهم‌السلام است و هر چه بیشتر و با عظمت‌تر باشد، موجب ترویج بیشتر مکارم دینی و اخلاقی در جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به وجود وقف‌نامه‌های بارز و برجسته در موقوفات قم و سراسر کشور بیان داشت: یکی از فعالیّت‌هایی که مسئولان اوقاف و امور خیریه باید به آن اهمیت بدهند، انتشار وقف‌نامه‌های برجسته موقوفات در جامعه است چرا که این وقف‌نامه‌ها، بیانگر اطلاعات بسیار ارزشمندی از افکار و اعتقادات گذشتگان ما است که می‌تواند نقش بسزایی در زمینه گسترش فرهنگ اسلامی وقف داشته باشد. 
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با بیان این‌که همه‌ حرمین شریفین، تاریخ اسلام است، افزود: دشمنان اسلام و وهابیت، محو و نابودی تاریخ اسلام را هدف قرار داده‌اند تا برای آیندگان اثری برای اثبات بعضی از مطالب باقی نماند و همه امّت اسلامی باید با هوشیاری، این نقشه خائنانه را نابود سازند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر لزوم حفظ آثار اسلامی در همه‌ی بلاد مسلمانان، به وجود میراث تاریخی اسلام و تشیع در سامراء نیز اشاره کرد و بیان داشت: به عنوان نمونه در سامرا کتیبه‌ بسیار مهمی از خلیفه عباسی الناصر لدین الله است که نشانه اعتقاد وی به حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می‌باشد. بنده به مسؤولان بازسازی حرمین عسکریین علیهما السلام سفارش کردم که امثال این کتیبه‌ و آثار باید حفظ شود تا دیگران ببینند که حتّی خلفای عباسی هم به حضرت حجت علیه الصلوة‌ و السّلام اعتقاد داشته‌اند و این بسیار مهم است. /924/د102/ج
 
 
ارسال نظرات