۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۳۱۸
25آبان با حضور مراجع تقلید؛

دارالقرآن علامه طباطبایی افتتاح می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاح رسمی دارالقرآن علامه طباطبایی مفسر برجسته قرآن کریم و صاحب تفسیر المیزان 25آبان ماه با حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت های حوزوی در قم برگزار می شود.
علامه طباطبايي
مرتضی نجفی قدسی مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی در حاشیه بازدید حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از این مرکز که همزمان با عید غدیر انجام شد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از راه اندازی و افتتاح رسمی این دارالقرآن با حضور مراجع تقلید و علما خبر داد.
وی گفت: مراسم افتتاحیه دارالقرآن علامه طباطبایی صاحب المیزان پنج شنبه 25 آبان ماه با حضور حضرات آیت مکارم شیرازی، جعفر سبحانی و دیگر مراجع و علما در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
نجفی قدسی در ادامه با بیان این که تاسیس این دارالقرآن با توصیه و پیشنهاد حضرت آیت الله سبحانی صورت گرفته است، گفت: ایشان به ما پیشنهاد کردند که در محل بیت قدیمی ایشان دارالقرآنی ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با ورثه علامه طباطبایی این مکان خریداری و مجددا مرمت و بازسازی و برای تاسیس دارالقرآن کریم آماده شد.
مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که برای مرمت و بازسازی بیت قدیمی علامه 500میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این دارالقرآن در زمینی به مساحت 850 متر و در هشت اتاق ساخته شده است. 
نجفی قدسی هدف از راه اندازی دارالقرآن علامه طباطبایی را احیای نام و آثار این مفسر برجسته دانست و تصریح کرد: در این دارالقرآن تمامی فعالیت ها رنگ و بوی قرآنی و تفسیری خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی در راستای نشر و بسط فرهنگ قرآنی در جامعه انجام دهیم. 
وی یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی و تاسیس دارالقرآن علامه طباطبایی را پیگیری و اجرایی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به این که رهنمودهای ایشان مسیر فعالیت های قرآنی کشور را متحول کرده است، گفت: ما در این مرکز تمام توان خود را برای تحقق مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در راستای بسط فرهنگ انقلاب به کار خواهیم بست. 
مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مهندسی این بنای قدیمی نیز از سوی علامه انجام شده است، گفت: مرحوم علامه طباطبایی افزون بر این که فیلسوف و مفسری برجسته بودند، ریاضی دان هم بودند و در کتابخانه ایشان نیز کتب متعددی از ریاضی دانان برجسته وجود دارد.
وی بیان داشت: نقشه معماری و مهندسی مدرسه حجتیه قم که هم اکنون در اختیار طلاب غیر ایرانی است نیز از سوی علامه طباطبایی انجام شده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات