۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۴۷۲۲۲
سردار نقدی:

با نابودی آمریکا بزرگترین منکر جهان، بسیاری از مشکلات بین المللی حل می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نباید امر به معروف و نهی از منکر را محصور در اخلاق و حجاب بدانیم بلکه باید به این مساله در سیاست هم توجه خاصی داشته باشیم.
سردار محمد رضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین بیست و هشتم آبان‌ماه  در همایش علمی امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست که به همت سازمان بسیج اساتید کشور در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر اهم فرائض الهی است به سبب این که حدود و فرائض دیگر به وسیله آن می توانند ادا شود.

 

وی افزود:شاید دلیل دیگر این باشد که از جمله فرائضی که معارض دارد همین امر به معروف و نهی از منکر است از این رو ما باید فضای صاف و ساده ای را برای آن بستر سازی کنیم تا بتواند در جامعه رواج پیدا کند.

 

سردار نقدی بیان داشت: امروز نباید امر به معروف و نهی از منکر را محصور در حجاب و اخلاق در جامعه بدانیم بلکه بهتر است به مهم ترین رکن آن یعنی سیاست هم پرداخته شود.

 

وی در ادامه اضافه کرد: اگر نگاهی به آیات قرآن کریم بیاندازیم قطعاٌ خواهیم دید که خدای متعال مصداق امر به معروف و نهی از منکر را در غالب مثال های سیاسی بیان کرده است که این اهم بودن رابطه سیاست با امر به معروف و نهی از منکر را می رساند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) هنگامی که شرایط امر به معروف و نهی از منکر را در رساله شریف خود ذکر می کنند به بحث سیاست در امر به معروف و نهی از منکر توجه خاصی دارند و حتی در این باره می فرمایند: «باید مفسده نداشته باشد و اگر شخصی از این امر بترسد امر به معروف و نهی از منکر بر او واجب نیست».

 

وی افزود: در امر به معروف و نهی از منکر استثناتی هم وجود دارد که از آن جمله می توان به مبارزه با طاغوت اشاره کرد که با وجود خطر جانی، انسان نباید این عمل را ترک کند.

 

سردار نقدی تأکید کرد: امام خمینی(ره) برای دفع خطرات فرق ضاله بهاییت با آن ها مبارزه نکرد بلکه با ایستادگی در برابر ظاغوت آن زمان، ریشه بهاییت را از بین برد که این اصل مبارزه با طاغوتیان را برای دفع مشکلات جامعه می رساند.

 

وی افزود: امروز منکر جهان آمریکاست و اگر این منکر حذف شود بخش عظیمی از مشکلات در مجامع بین المللی از بین خواهد رفت.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: ما باید امر به معروف و نهی از منکر در عرصه سیاسی را جدی بگیریم و کسانی که خواستار ارتباط با آمریکا هستند را نصحیت کنیم تا به راه ظلالت نروند.

 

وی در پایان به امر ارشاد فتنه گران سال 1388 در کشور اشاره و تصریح کرد: به لطف خدا بیش از چهارده هزار نفر را در قالب یگان های سیاسی به سوی منازل و محل کار فتنه گران روانه کردیم و به نتایج مثبتی در این زمینه دست پیدا کردیم./957/پ202/ع

ارسال نظرات