۰۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۷۶۵۸
نماینده خبرگان رهبری:

محب واقعی اهل بیت در تبعیت از ولایت از دیگران سبقت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: محب واقعی امام حسین(ع) رفتار، منش و کردار خود را حسینی می کند و در تبعیت از ولایت از دیگران سبقت می گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع پایوران و سربازان وظیفه سپاه و بسیج ناحیه آذرشهر اظهار داشت: مهم ترین درسی که باید از نهضت تاریخی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آموخت، شناخت امام، تبعیت و عمل در لحظه در راستای تحقق فرامین ولایت است.

 

وی با تأکید بر این‌که شیعیان محبان اهل بیت هستند و محبت ائمه هدی زنگار گناه را از دل می زداید و انسان را به سعادت می رساند، تصریح کرد: باید دانست که تنها دوستداری ائمه اطهار کافی نیست، محب واقعی امام حسین(ع) رفتار، منش و کردار خود را حسینی می کند و در تبعیت از ولایت از دیگران سبقت می گیرد.

 

نماینده خبرگان رهبری گفت: خداوند برای انسان عقل عطا نمود تا در سایه عقل سایر غرایز حیوانی خود را مهار کند و تحت سیطره عقل قرار دهد و از علم و اطلاعات و دانش خود در مسیر رستگاری استفاده کند، ادله عقلی و نقلی فراوانی بر ضرورت شناخت امام و تبعیت از ولایت فقیه در دوران غیبت کبری وجود دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به قیام امام حسین(ع)، تصریح کرد: شهادت امام حسین(ع) در دل های مؤمنان شوری بپا می کند که در هیچ زمان و برهه ای به سردی نمی گراید، یکی دیگر از بزرگ ترین درس های قیام امام حسین(ع) و عاشورا، افزایش بصیرت پیروان این مکتب و آئین است.

 

وی ادامه داد: این جریان همان گونه که در زمان امام حسین(ع) موجب رسوایی بنی امیه، زنده کردن اسلام راستین و ایجاد عزم و اراده قاطع در امت و زنده کردن روح مبارزه جویی شد، در طول تاریخ نیز منشا آثار و برکات متعدد است. هر کجا اسمی از نهضت امام حسین(ع) به میان می آید، افراد مصمم به مبارزه با فساد و انحراف و تلاش در جهت اثبات آزادی و نجات از ذلت و خواری شده و در مقابل خیانت کاران از هر طیف و قشری صف آرایی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی خاطرنشان کرد: امتی که درس هوشیاری و بصیرت را در مکتب عاشورا فرا گرفته است و همواره در این مسیر گام برمی دارد، در هر لحظه ای که احساس نیاز کند و مواجه با اهداف خائنانه یا ایجاد خدشه در ارزش های اسلامی شود، با تمام وجود در صحنه حاضر خواهد بود.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که امت عاشورایی امتی با بصیرت، بیدار، زنده و پویا است، گفت: عدم توجه به درس عاشورا و کربلا، ممکن است عامل اصلی در تکرار تاریخ باشد چنان‌که در حوادث سال های گذشته همگان شاهد بودند که مدعیان ولایت‌مداری چگونه در میدان عمل شانه خالی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که بهره مندی از عبرت های عاشورایی راهگشای عبور از فتنه هاست، گفت: حادثه عاشورا تجلی ولایت مداری واقعی بود، اما امروز ملت بصیر ایران اسلامی با اطاعت از رهنمودهای داهیانه ولی فقیه تمام تلاش های آنها را نقش بر آب کرده اند.

 

وی در پایان پایبندی به ارکان نظام و پیروی از ولایت فقیه را عامل پیروزی و سعادت دانست و گفت: دشمنان نظام اسلامی بدانند که نتوانستند از پس گروه کوچک مقاومت حماس در جنگ 8 روزه برآیند و امروز ملت ایران برای به ثمر نشستن نهایی درخت تنومند انقلاب اسلامی اگر لازم باشد، خون خود را نثار خواهد کرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات