۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۴۸۰۵۳
آیت الله شبستری:

دانشگاه فرهنگیان در تربیت دبیران مهذب تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: پیشرفت‌های کمی آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی پس از انقلاب بسیار قابل توجه است؛ اما در ابعاد کیفی با کاستی‌هایی رو به رو بوده است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار مسؤولان دانشگاه فرهنگیان کشور در تبریز اظهار داشت: راه‌اندازی این دانشگاه از ابتکارات ارزشمند پس از پیروزی انقلاب بوده است که بایستی حساسیت مسؤولیت این نهاد آموزش عالی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان بیان‌که معلم در نظام جمهوری اسلامی بایستی مروج ارزش‌های دینی و شعائر اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: شایسته جامعه اسلامی ایران نیست که فردی در کلاس‌های درس با القای افکار لائیک و سکولار، اندیشه‌های پاک دانش‌آموزان و آینده‌سازان مملکت را آلوده کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دانشگاه فرهنگیان باید در تربیت دبیران مهذب تلاش کند، تصریح کرد: در برخی از موارد مشاهده می شود که گزینش تعداد اندکی از استادان دانشگاه ها و معلمان مراکز تربیتی به خوبی صورت نگرفته که این برای جامعه اسلامی می تواند مضر باشد.

 

وی با بیان این‌که دانشگاه فرهنگیان افزون بر صلاحیت علمی بایستی صلاحیت اخلاقی و معرفتی دانشجویان و دبیران را ارزیابی و گزیش کند، افزود: در پاره ای موارد تعدادی از استادان در دانشگاه‌ها بر خلاف مبانی دینی صحبت می‌کنند که این مسأله در جامعه اسلامی نمی تواند، قابل قبول باشد.

 

آیت الله شبستری با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی دارای صبغه‌ای فرهنگی است و باید آموزش و پرورش با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی هم‌نوا شود، گفت: پیشرفت های کمی آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی پس از انقلاب بسیار قابل توجه است؛ اما در ابعاد کیفی با نواقصی رو به رو بوده است.

 

امام جمعه تبریز در پایان خواستار توجه به مسائل تربیتی دانشجویان به ویژه در دانشگاه فرهنگیان شد و اظهار داشت: کسب علوم و اعطای مدارج عالی علمی بدون توجه به تهذیب نفس، هیچ فایده ای به حال فرد و جامعه نخواهد داشت، در این زمینه دانشگاه فرهنگیان رسالت سنگین و مهمی را بر عهده دارد.

 

همچنین جهانبخش محبی نیا، رییس دانشگاه فرهنگیان با ارائه گزارشی از این مرکز گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، 64 پردیس در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود که 32 واحد پردیس برای بانوان و 32 واحد نیز برای آقایان اختصاص خواهد یافت./935/پ202/س

ارسال نظرات