۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۰۵۶

همایش زینبیون در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش زینبیون با عنوان طرح شجره طیبه صالحین در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
همايش بانوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش زینبیون با عنوان طرح شجره طیبه صالحین، امروز با حضور مسؤولان سپاه و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

براساس این گزارش پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی‌بن ابی‌طالب(ع) و حجت‌الاسلام شفیعی مازندرانی از استادان برجسته حوزه علمیه قم در این مراسم به ایراد سخن پرداختند.

همچنین در همایش زینبیون که با حضور هزاران نفر از بانوان بسیجی استان قم برگزار شد جایگاه و نقش حضرت زینب(س) در رساندن پیام عاشورا از سوی سخنرانان تبیین شد.

سردار مهدوی نژاد سخنران نخست این مراسم در سخنانی گفت: حضرت زینب(س) یک نعمت و موهبت الهی بود که خداوند متعال به شیعیان اعطا کرد.

وی ادامه داد: سیدالشهدا(ع) در جریان کربلا اسلام را از انحرافات نجات داد و به مسیر مستقیم هدایت کردند و حضرت زینب کبری(س) نیز با تحمل مشتقت‌ها، سختی‌ها و کمک شایان به امام سجاد(ع) توانست جریان بزرگ و اصیل اسلامی عاشورا را ترویج و تبیین کند.

حجت‌الاسلام شفیعی مازندرانی سخنران دیگر مراسم در سخنانی ابراز داشت: تبیین خطبه حضرت زینب(س) درس عبرت و سبب هدایت ما می‌شود.

وی ادامه داد: نهضت عاشورا همانند دیگر پدیده‌های سیاسی و غیرسیاسی که محدود به زمان و مکان خاصی می‌شوند نیست و با تلاش زیادی که دشمنان در جهت محو کردند آن انجام دادند همچنان زنده است.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم سه ساعته مداحان اهل‌بیت(ع) به سوگواری و روضه خوانی سیدالشهدا(ع) پرداختند./993/پ203/پ

ارسال نظرات