۱۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۴۸۲۳۴
امام جمعه رشت:

میرزا کوچک خان شخصیتی برخاسته از حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، اظهار داشت: میرزا کوچک خان شخصیتی برخاسته از حوزه علمیه است.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از رشت، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه های نخست نماز جمعه مرکز استان با اشاره به آیات قران کریم درباره حیات طیبه، اظهار داشت: قرآن کریم رعایت حلال و حرام در ابعاد فردی و اجتماعی را از مولفه های حیات طیبه معرفی می کند.

 

وی با بیان این که در حوزه تغذیه، بهداشت، آموزش و تربیت و روابط خانوادگی و اجتماعی با معیارهای اسلامی فاصله داریم، گفت: در ترویج سبک زندگی اسلامی و حیات طیبه پیشرفت چندانی نداشته ایم.

 

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اصلاح متن زندگی و توجه به جزئیات مورد نظر اسلام، اعلام کرد: ترویج سبک زندگی غربی که ظلم علمی و ادکلن زده را به مردم تحمیل می کند، به دور شدن از ارزش های اسلامی منجر می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تحمیل جنگ و توطئه های بی شمار بعد از پیروزی انقلاب به ایران، گفت: بعد از انقلاب الگوی زندگی اسلامی جامع در کشور تدوین نشده است.

 

خطیب نماز جمعه رشت، به  11 آذر، سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: تاریخ  قیام میرزا کوچ باید به دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا ارزش قیام میرزا کوچک خان درک شود.

 

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: آنچنان که باید به جایگاه میرزا کوچک خان و شخصیت معنوی او توجه نشده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، میرزا کوچک خان را شخصیتی برخاسته از حوزه علمیه دانست و گفت: محدود کردن شخصیت روحانی و معنوی میرزا کوچک خان در حد یک قدرت طلب، ظلم بزرگی به این شخصیت برجسته است.

 

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای نسنجیده در باره میرزا کوچک خان، اعلام کرد: دادن لقب دیکتاتور و کمونیست به میرزا کوچک خان، از روی ناپختگی و عدم آشنایی به زندگی میرزا است.

 

حجت الاسلام پوررضا خاطرنشان کرد: تشکیل کنگره میراز کوچک خان و 150 روحانی شهید گیلان، گام مهمی در شناساندن چهره دست از قیام و شخصیت معنوی میرزا کوچک خان است.

 

امام جمعه موقت رشت در ادامه با گرامیداشت هفتم آذر، روز نیروی دریایی، اظهار کرد: نیروی دریایی، نیروی راهبردی و مایه عزت کشور است.

 

 وی با بیان این که کشورهای منطقه به قدرت نیروی دریایی ایران توجه دارند، گفت: نیروی دریایی سرشار از تخصص و انگیزه است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، خاطر نشان کرد: آیت الله مدرس، فقیهی بزرگ و عالمی سیاست مدار بود که از اطلاع وسیع دینی خود برای برقراری ارتباط با مردم و حل مشکلات جامعه استفاده می کرد.

 

خطیب نماز جمعه رشت تاکید کرد: آیت الله مدرس چون از دنیا بریده بود، بسیار ساده زیست و آزاده تمام عیار بود./950/پ202/ب

ارسال نظرات