۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۴۸۲۹۱

نخستین کنگره ملی میرزا کوچک خان در رشت آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی صبح امروز با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور هزار فرهیخته و پژوهشگر کشور در مجتمع فرهنگی زیبا کنار رشت آغاز به کار کرد.
ميرزا کوچک خان جنگلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، نخستین کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی صبح امروز با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور هزار فرهیخته و پژوهش‌گر کشور در مجتمع فرهنگی زیبا کنار رشت آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، این کنگره همزمان با یازدهم آذر ماه نود و یکمین سالروز شهادت روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی با حضور شخصیت های برجسته حوزه، دانشگاه و جمعی از فرهیختگان کشور در گیلان آغاز شد.

این گزارش می افزاید: محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران سخنران ویژه این کنگره ملی است که علاوه بر این رییس سازمان میراث فرهنگی کشور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وی را در این مراسم همراهی خواهند کرد.

گفتنی است این کنگره ملی با مشارکت فعال طلاب حوزه‌های علمیه، پژوهشگران، اندیشمندان و دانشگاهیان کشور برگزار شده است.

علاوه بر این 500 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارائه شد که پس از داوری کمیته علمی 50 مقاله برگزیده شدند.

لازم به ذکر است رونمایی از تمبر یادبود کنگره ملی میرزا کوچک خان، ثبت ملی مشهد میرزا «مکان شهادت میرزا کوچک»، ارائه مقالات پژوهشی، برگزاری نمایشگاه اسناد، نسخ خطی، کتاب و تصاویر سردار جنگل بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های حاشیه‌ای نخستین کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی در رشت است./950/پ202/ص
 

ارسال نظرات