۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۴۸۳۶۹
آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد؛

رعایت اعتدال در توجه به ورزش قهرمانی و همگانی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار اعتدال در توجه به ورزش قهرمانی و ورزش های همگانی شد و بر ضرورت ایفای نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در این راستا تاکید کرد.
ديدار حميد سوريان با آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه دیدار حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان با این مرجع تقلید در گفت و گو با خبرنگاران خبرگزاری رسا و واحد مرکزی خبر، به تبیین اهمیت ورزش پرداخت و با بیان این که ورزش از ضروریات زندگی بشر است،‌ اظهار داشت: در صورتی که مردم ورزش را کنار بگذارند اعضای بدن آنها فرسوده و به دنبال آن فرسودگی روح و روان پیدا می شود و آرام آرام حالت افسردگی برای انسان غلبه پیدا می کند.
این مرجع تقلید با بیان این که ورزش فردی و گروهی هر یک تاثیرات به خصوصی در انسان دارد،‌ تصریح کرد: راه مدیریت کارهای زندگی را می شود در ورزش های دسته جمعی و گروهی تجربه و جستجو کرد.
وی با تاکید بر این که ورزش تؤام با نشاط و شادی است،‌ برد و پیروزی در ورزش را یک امر طبیعی دانست و ابراز داشت:‌ علاقه مندان به ورزش نباید گاهی که تیم محبوب شان شکست می خورد ناراحت شوند چراکه شکست و پیروزی در ورزش امری عادی است، گاهی یک تیم می برد و گاهی نیز همان تیم شکست می خورد و گاهی نیز مساوی می شوند. 
این مرجع تقلید با اشاره به این که در هر سن و سالی باید ورزش باشد، گفت: ورزش هایی همچون پیاده روی، کوهنوردی و یا ورزش در منزل همواره جزو برنامه کاری من بوده است.
وی ورزش را عامل اعطای نشاط، سلامتی و روحیه به افراد دانست و تاکید کرد: امیدواریم رسانه ها به ویژه صدا و سیما نیز بیشتر روی ورزش همگانی تبلیغ کنند تا مردم گرایش بیشتری به ورزش کردن پیدا کنند.
این مرجع تقلید ابراز داشت:‌ ورزش های قهرمانی نیز جایگاه خود را دارد به شرط این که اعتدال رعایت شود و موازین اخلاقی و اسلامی نیز در آن مراعات گردد./924/پ202/ج
ارسال نظرات