۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۴۸۴۶۵
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مریدپروری دغدغه اصلی فرقه‌های ضاله است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که بشریت با بحران معنویت و اخلاق روبه‌رو است، گفت: القای افکار التقاطی و انحرافی در قالب تبلیغ فرقه‌های ضاله یکی از برنامه های دشمن برای دوری جوانان از حقیقت دین است.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان مرزی جلفا اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی با شناخت دقیق و به‌روز از مسائل و جریان‌های داخلی کشور همواره به دنبال استحاله فرهنگی و دینی ملت ایران بوده اند.

 

وی با اشاره به این‌که القای افکار التقاطی و انحرافی در قالب تبلیغ فرقه‌های ضاله یکی از برنامه های دشمن برای دوری جوانان از حقیقت دین است، خاطرنشان کرد: حوزه رسالت خطیری در مقابله با جریان‌های انحرافی بر عهده دارد، جوانان باید بدانند که عرفان حقیقی برخلاف ادعای عرفان‌های کاذب و نوظهور امروزی، قرب الی الله در سایه شریعت و خودسازی است.

 

حجت الاسلام انتظاری ادامه داد: عرفان ناب اسلامی در اندیشه انبیا، ائمه اطهار، اولیای الهی، صالحان و عارفان حقیقی تجلی یافته است، این مسیر نمی شود مگر با تهذیب نفس، خودسازی، کسب رضایت الهی و توجه به انجام واجبات و ترک محرمات، البته در این مسیر حساس نباید واجبات را فدای مستحبات کنیم.

 

وی با بیان این‌که شناخت خدا در پرتو خودسازی و جدایی از تعلقات و وابستگی‌های دنیوی و همچنین گرایش به تفکر حق طلبی و ایصال راستین به حق است، گفت: ظهور جریان‌هایی در قالب عرفان و معنویت که یک نوع ساختارشکنی عرفان‌های حقیقی و راستین است، هدفی جز تخریب باورها، شریعت ستیزی، خداستیزی و انسان مداری ندارد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که از دیدگاه اسلامی رسیدن به آرامش و امید به زندگی به هر شکلی جایز نیست، افزود: فرقه‌های ضاله همواره در جذب مریدان با شعار معنویت جدید و عرفان می‌کوشند، غافل از این‌که عرفانی که دم از آن می زنند، انتهایی جز تباهی و پوچ‌گرایی ندارد.

 

حجت الاسلام انتظاری جریان‌های معنویت‌گرا و عرفان‌های کاذب را ارمغان مدرنیته غرب و دوری از معنای حقیقی زندگی دانست و اظهار داشت: انسان امروزی که با نوعی از بحران معنویت دست و پنجه نرم می کند و به نوعی بی هدفی و بی معیاری رسیده است، با بستر اومانیستی و با الگوهای خردستیزی، فرقه گرایی و خداستیزی رو به رو است که هیچگاه درمان درد بشریت نبوده اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر آشنایی طلاب با شبهات و سؤالات نسل جوان تصریح کرد: طلاب علوم دینی بایستی در دوران تحصیل علوم حوزوی، با گسترش مطالعات به روز و عمومی خود در جهت پاسخگویی به شبهات فرق ضاله و ایجاد آمادگی برای ورود به عرصه های تبلیغی تلاش کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات