۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۴۸۷۴۴

چند خبر کوتاه از جنوب غرب

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه آموزشی شناخت فرق و مذاهب در بروجن، برگزاری کارگاه تخصصی آموزشی ساخت فیلم و عکس مستند در دانشگاه یاسوج و بهره برداری از کتابخانه پیان ایذه همزمان با دهه فجر عناوین چند خبر کوتاه از جنوب غرب هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، حجت الاسلام مجید الهیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی بروجن، با بیان این که کارگاه آموزشی شناخت فرق و مذاهب در این شهرستان برگزار شده است، اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی خواهران و برادران اصناف مختلف شهر بروجن با نمادهای شیطان پرستی و نحله های انحرافی آشنا شدند.

وی در جمع شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی شناخت فرق و مذاهب، آگاهی بخشی و بالا بردن سطح معلومات فروشندگان و بازاریان در شناخت نحله های انحرافی و روش های تبلیغ فرق ضاله را از اهداف برگزاری این گونه کارگاه ها بیان کرد.

رییس تبلیغات اسلامی بروجن تصریح کرد: استفاده جوانان از برخی نمادها و علائم شیطان پرستی به دلیل آشنا نبودن آن ها با این نوع از نمادها است که برگزاری کارگاه های آموزشی شناخت فرق و مذاهب می تواند در آشنایی عموم مردم با این ابزارها مؤثر باشد.

کارگاه تخصصی آموزشی ساخت فیلم و عکس مستند برگزار شد

کارگاه تخصصی آموزشی ساخت فیلم و عکس مستند با استفاده از تلفن همراه با حضور مهرداد اسکویی، مستند ساز و عکاس برجسته کشور در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

مهرداد اسکویی، مستند ساز و عکاس کشور در این کارگاه به بیان اصول خلاقانه ساخت فیلم و عکس مستند با تلفن های همراه پرداخت.

اسکویی تکنیک های ساخت مستند از لحظه انتخاب موضوع، ایجاد ایده، پردازش ایده، انتخاب مسیر، ایجاد قصه، شخصیت های فیلم و نوشتن فیلم نامه تا نتیجه گیری را در دو جلسه یک و نیم ساعته برای دانشجویان بیان کرد.

این گزارش می افزاید در پایان کارگاه که با حضور بیش از 250 دانشجو دانشگاه یاسوج برگزار شد، گواهی شرکت در کارگاه از سوی جشنواره فیلم و عکس همراه تهران برای شرکت کنندگان صادر شد.

شایان ذکر است، نخستین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با هدف شناسایی چهره های جوان و دانشجو در عرصه ساخت فیلم و خلق عکس و فرهنگ سازی در استفاده صحیح از تلفن های همراه اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است کارگاه تخصصی آموزشی ساخت فیلم و عکس مستند از سوی انجمن سینمای دانشجویی، دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم و عکس تلفن همراه و معاونت فرهنگی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

بهره برداری از کتابخانه پیان ایذه همزمان با دهه فجر

قدرت الله حمزه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه، از افتتاح کتابخانه عمومی پیان ایذه همزمان با دهه فجر خبرداد.

وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه با زیربنای 300 متر مربع از شش ماه پیش ساختمان آن تکمیل شده اما به سبب برخی مشکلات جزیی تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایذه همچنین توسعه کتابخانه های عمومی از اولویت های کاری در این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: ایذه با دارا بون 5 کتابخانه عمومی، 8250 نفر عضو را در این مکان فرهنگی جذب کرده است./9458/د101/ب

ارسال نظرات