۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۴۹۶۳۷

پیشگام تقریب مذاهب اسلامی، در برنامه ستارگان دانش رادیو معارف

خبرگزاری رسا - برنامه «ستارگان دانش» این هفته به زندگی شیخ محمود شلتوت از پیشروان تقریب مذاهب اسلامی می‌پردازد.
ستارگان دانش در راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، برنامه «ستارگان دانش» که به تناسب مناسبت‌ها به بیان احوال و سیره علما و اندیشمندان اسلامی می‌پردازد، این هفته به مناسبت سالگرد درگذشت شیخ محمود شلتوت از حامیان و پیشگامان تقریب مذاهب و وحدت اسلامی، به زندگی و سیره این عالم جهان اسلام اختصاص دارد.
برنامه «ستارگان دانش» با رویکرد اطلاعاتی و آموزشی و با هدف ارتقای سطح آگاهی مخاطبان رادیو معارف درباره تاریخ و سیره عالمان ایران و جهان اسلام، سهم فرهیختگان را در تمدن و ارتقای علوم بشری بررسی و تشریح می‌کند.
کارشناس این هفته برنامه حجت‌الاسلام ضیاء توحیدی استاد حوزه و دانشگاه است که در مورد زندگی و خدمات شیخ شلتوت صحبت می‌کند.
محمود شلتوت(1310 - 1383)، با عنوان مشهور «شیخ شلتوت» از بزرگان اهل سنت، محقق، مفسر، فقیه اصولی، ادیب لغوی مصری، از رؤسای دانشگاه الازهر و از مؤسسان دارالتقریب بین المذاهب الاسلامیه بود.
وی از مدافعان و از فعالان وحدت بین شیعه و سنی بوده است، وی با آیت‌الله بروجردی روابط دوستانه داشت، در سال 1338، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله حاج میرزا خلیل کمره‌ای را به همراه گروهی از روحانیون، به نمایندگی خود به قاهره فرستاد تا از شیخ محمود شلتوت مفتی اعظم و رییس وقت دانشگاه الازهر مصر به خاطر فتوای تاریخی‌اش درجهت وحدت مذاهب اسلامی تشکر کنند.
برنامه «ستارگان دانش» کاری از گروه فقه و سیره رادیو معارف به سردبیری و تهیه کنندگی و نویسندگی روح الله شجاعی و اجرای محمد جواد محمدی روزهای چهارشنبه ساعت 8:40 از رادیو معارف تقدیم شنوندگان و معارف جویان رادیو معارف می‌شود./907/د102/پ
ارسال نظرات