۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۴۹۶۶۹
با حضور آیت الله مهدوی کنی؛

مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام کمالیان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام مجتبی کمالیان با حضور آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد حوزه علمیه مروی برگزار شد.
يادواره شهيد کماليان در حوزه علميه مروي تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت عالم ربانی و فقید بزرگوار حجت‌الاسلام مجتبی کمالیان پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله مهدوی کنی تولیت حوزه علمیه مروی، اساتید حوزه علمیه و طلاب در مسجد مروی تهران برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و سپس شرکت‌کنندگان به روضه خوانی و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) پرداختند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام علی رجبی مدیر سابق حوزه علمیه مروی با اشاره به این که شکست‌خورده واقعه کربلا دستگاه بنی امیه و پیروز آن امام بر‌حق حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانشان هستند گفت: حضرت زینب کبری(س) به یزید فرمودند هدف تو این است که ذکر و یاد ما از بین برود اما این آرزو را به‌گور خواهی برد.

وی با بیان این مطلب ابراز داشت: یک فرد مسیحی پانصد صفحه کتاب تحقیقی درباره جریان عاشورا نوشته است و وقتی از او درباره نسبت بین تألیف این کتاب و مسیحی‌بودنش پرسیدند، پاسخ داد من یک مسیحی حسینی هستم همان‌طور که برادرم می‌گفت من مسیحی علوی هستم.

لازم‌به ذکر است پس از اتمام سخنرانی، مراسم نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت پایان بخش این مراسم بود.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام مجتبی کمالیان، مدیر سابق یکی از مدارس تابعه حوزه علمیه مروی، جانباز شیمیایی دفاع مقدس بود که پس از تحمل سال‌ها رنج و بیماری سال گذشته دعوت حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد./956/پ202/ص

ارسال نظرات