۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۴۹۸۳۹
صبح امروز صورت گرفت؛

رقابت 1500 روحانی در آزمون عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ بیش از 1500 نفر از روحانیان حوزه های علمیه در سراسر کشور، امروز در آزمون روحانیان کاروان عتبات به رقابت پرداختند.
آزمون روحانيان عتبات عاليات در قم
حجت الاسلام محمدحسین عسکری علویه،  کارشناس امور روحانیان بعثه  مقام معظم رهبری در منطقه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: این آزمون از ساعت 9:15  صبح به مدت 120 دقیقه تا ساعت 11:15 در هشت حوزه امتحانی برگزار شد که روحانیان عتبات عالیات سراسر کشور در این آزمون حضور داشتند.
وی با بیان این که در آزمون روحانیان عتبات در شهر قم بیش از 900 نفر شرکت داشتند، تصریح کرد: این آزمون افزون بر شهر قم در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران، فارس و کرمان برگزار شد که در این آزمون 1558 نفر از روحانیان حوزه علمیه به رقابت پرداختند.
 حجت الاسلام عسکری با بیان این که جذب و گزینش روحانی کاروان براساس فرایندی که از سوی بعثه مقام معظم رهبری تدوین شده است هر ساله به صورت متمرکز انجام می شود، اظهار داشت: نتایج این آزمون یک ماه آینده از طریق سامانه مدیریت جذب و گزینش بعثه به صورت اینترنتی اعلام خواهد شد.
وی کتاب‌های «درسنامه گزیده سیمای عقائد شیعه» اثر آیت‌الله جعفر سبحانی، «کتاب آشنایی با انقلاب اسلامی تألیف دکتر جواد منصوری» و «عتبات عالیات» اثر دکتر اصغر قائدان، «درسنامه تاریخ اسلام جلد 1 و 2 » نوشته حجت‌الاسلام سیدعلی میرشریفی و «آموزش احکام»‌ حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده را از منابع مکتوب آزمون روحانیان عتبات عالیات عنوان کرد.
کارشناس امور روحانیان بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم، داشتن پایه 7 حوزه ، حداقل سن 27 سال و حداکثر 55 سال و کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی و مصاحبه و نوار و معمم بودن از شرایط اختصاصی جذب روحانی کاروان برشمرد.
وی یادآور شد: جذب روحانیان کاروان عتبات در سه مرحله صورت می گیرد که ابتدا شرکت در آزمون و کسب حداقل 60 امتیاز است و در مرحله دوم مصاحبه حضوری و مرحله سوم هم ارائه نوار سخنرانی است که عزیزان باید تمامی این مراحل را با موفقیت طی کنند تا به عنوان روحانی کاروان پذیرفته شوند.
حجت الاسلام عسکری افزود: خوشبختانه تمامی مراحل ثبت نام آزمون سراسری و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون بصورت اینترنتی و از طریق سایت سامانه آزمون مدیریت جذب و سازماندهی به آدرس azmoon.hajj.ir انجام شد و نتایج نیز از همین طریق اعلام خواهد شد.
وی گفت: افرادی که در این آزمون حدنصاب لازم را بدست نیاورند می توانند در آزمون بعدی که از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود، دوباره شرکت کنند.
شایان ذکر است، این آزمون روز پنجشنبه ساعت 9:15 صبح در قم، دبیرستان امام صادق علیه السلام با حضور 950 نفر از روحانیان حوزه علمیه قم برگزار شد.
گفتنی است، همچنین آزمون روحانیان کاروان ها عمره نیز روز پنجشنبه 31 آذر ماه ساعت 9:15 صبح در قم، دبیرستان امام صادق علیه السلام برگزار خواهد شد./917/ت302/پ
ارسال نظرات