۲۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۴۹۸۹۵
امام جمعه مشهد:

مزدوران دشمن و عناصر منفور در انتخابات سهمی ندارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با اشاره به موج سواری های پیش از انتخابات تأکید کرد: برخی جریان های سیاسی و سیاستمداران و نخبگان سیاسی بدانند در برابر بصیرت ولایی مردم ما، شعارها، تحلیل ها و تحریک های توخالی به هیچ وجه اثر ندارد.
 آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: ممکن است این سؤال برای عده ای ایجاد شود که با وجود وعده امام حسین(ع) در شب عاشورا در مورد شهادت همه مردان کاروان، چرا امام سجاد(ع) به شهادت نرسیدند.

 

بی بصیرتی مردم بزرگ ترین درد امام سجاد بود

وی افزود: این برداشت درستی نیست چرا که امام زین العابدین(ع) هم شهید شدند؛ اما نه مانند سایر شهدا و در چند لحظه بلکه شهادت ایشان 40سال طول کشید.

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر ضرورت تحلیل تاریخ پس از عاشورا ابراز داشت: باید دید در طول 40 سال بر امام چه گذشته است؟ یکی از دردهای امام، بی بصیرتی شیعیان و طرفداران اهل بیت(ع) بود. زیرا وقتی ایشان وارد مدینه شدند و وقایع عاشورا را برای مردم شرح دادند، موج بیداری ایجاد شد؛ اما به دلیل بی بصیرتی مردم منافقانی چون عبدالله بن زبیر بر آن سوار شدند.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: امام سجاد(ع) در اعتراض به این بی بصیرتی مردم، دو سال خارج مدینه در بیابان زندگی کردند؛ اما سودی نداشت.

 

وی گفت: امروز دقیقا وضعیت جامعه ما همین است؛ این که رهبر معظم انقلاب می فرمایند تا زمان انتخابات، وحدت حفظ شود و نه تنها تنش بلکه هیجان سیاسی هم نباشد به خاطر جلوگیری از موج سواری های منافقان، مزدوران دشمن و عناصر منفور مردم است که در انتخابات سهمی ندارند.

 

بصیرت ولایی مردم شعارهای توخالی برخی سیاستمداران را بی اثر می کند

امام جمعه مشهد با ابراز رضایت از بصیرت‌مندی مردم تصریح کرد: این مردم بیدار ولایت گرا به هیچ وجه اجازه نمی دهند در هیچ یک از زوایای سیاسی کشور، مسؤول یا جریانی بخواهد موج و التهاب ایجاد کند.

 

آیت الله علم الهدی گفت: برخی جریان‌های سیاسی و سیاستمداران و نخبگان سیاسی بدانند در برابر بصیرت ولایی مردم ما، حرف ها، شعارها، تحلیل ها و تحریک های توخالی به هیچ وجه اثر ندارد.

 

وی تأکید کرد: در بازار سیاست قبة الاسلام کشور ما هیچ یک از این کالاها خریدار ندارد و مورد قبول مردم نیست و مردم از همین امروز از کسانی که خلاف امر رهبری به این حرکت ها دست می زنند، بیزار هستند.

 

خداوند از ظلم ظالم و انتقام آن غافل نیست

وی در خطبه نخست نماز جمعه نیز با اشاره به آیه هفتم سوره جمعه گفت: خداوند در این آیه تأکید می کند که به اعمال ظالمان آگاه است به یقین از آنها انتقام اعمالشان را خواهد گرفت هر چند که به ظاهر ممکن است در این دنیا مهلت داده شوند.

 

امام جمعه مشهد با بیان این که خداوند اسباب هدایت خود را که برای همه انسان ها وجود دارد، از ظالمان برداشته است، افزود: این دنیا ظرفیت انتقام از ظالم و مکافات او را ندارد و نهایت حکمی که ممکن است برای او داده شود مرگ است در حالی که او ظلم های بسیاری مرتکب شده است و این عادلانه نیست.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: از این رو خداوند می فرماید در این دنیا ظالمان تنها تهدید و انذار می شوند و مؤمنان هم نصرت، اما در روز قیامت از ظالمان انتقام حقیقی گرفته خواهد شد./930/پ201/س 

ارسال نظرات